Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Monique - 19841216 - 1800-1900 - Openingsdag - Frits Koning

Featured Replies

Geplaatst

Wat vliegt de tijd toch.

Frits Koning (Mulder is zijn echte achternaam) zat in 1984 aan boord van de Ross Revenge, sinds 2003 woont en werkt hij in  Phnom Penh , de hoofdstad van Cambodja. Hij is eigenaar van het restaurant 'frizz' en van de bijbehorende kookschool . Daarnaast heeft hij een eigen taal en tekstbureau.

http://werkenvanuithetbuitenland.nl/interview-frits-mulder-tekstschrijver-copywriter-cambodja

https://frizz-restaurant.com/nl/over-ons/

Frits is één van de weinige discjockey's die uit het radiovak is gestapt. In het You Tube filmpje komt hij kort in beeld. Ik herken zijn stem en zijn manier van spreken blindelings . De tijd heeft stilgestaan, want hij is niet veranderd.

https://www.youtube.com/watch?v=C-jC7NRY06c

Frits zie je  vanaf 0.37-1.24 

Bijgaand twee foto's van Frits aan boord  en eentje in de hangmat in Cambodja.

Salut

Leendert

frits-mulder-tekstschrijver-cambodja-copywriter.jpg

Frits Koning(Mulder) Theo Tromp, Mike Barrington Risse Revenge 1985.jpg

Frits Koning(Mulder), Ad Roberts,Fred Bolland  Ross Revenge ,dec 1984.jpeg

• 1 year later...
Geplaatst

Nou, @Leendert Vingerling ik heb niet meteen de radio vaarwel gezegd hoor. Na Monique nog gewerkt bij Focus103 in Heiloo, Cable One, Radio Utrecht (later Radio M), Sky Radio Nieuws (door het ANP, later ANP Radio), en als laatste BNR Nieuwsradio.

Dat filmpje van AP waar je naar linkt had ik natuurlijk weleens gezien, maar ik wist niet dat het in 2015 op YouTube was gezet. Het is namelijk opgenomen in 2008.

Afijn, inderdaad: waar blijft de tijd!  

Geplaatst
10 uur geleden zei Frits Koning:

Nou, @Leendert Vingerling ik heb niet meteen de radio vaarwel gezegd hoor. Na Monique nog gewerkt bij Focus103 in Heiloo, Cable One, Radio Utrecht (later Radio M), Sky Radio Nieuws (door het ANP, later ANP Radio), en als laatste BNR Nieuwsradio.

Dat filmpje van AP waar je naar linkt had ik natuurlijk weleens gezien, maar ik wist niet dat het in 2015 op YouTube was gezet. Het is namelijk opgenomen in 2008.

Frits,

Heel erg leuk dat je reageert. Heb je voor de laatste keer gezien en gesproken in 1985 aan boord van de Ross Revenge. Je was toen ook  een bevlogen fotograaf.  We leven nu 35 jaar later.

Ik probeerde duidelijk te maken dat je na de radio een totaal andere richting bent opgegaan. Was wel op de hoogte van de periode na Monique. Velen blijven tot aan hun pensioen in het radiowereldje of aanverwante zaken hangen. Een discjockey/nieuwslezer die een restaurant in Cambodja heeft geopend is  bijzonder opvallend. 

Je bent echter niet de enige uit de Monique periode die de bakens heeft verzet. Nico Volker zit op Lanzarote en runt daar een restaurant, Paul Lek(Maarten) woont in Djakarta in Indonesië , schipper Danny heeft een bar in Kaapverdië, en ik woon al 25 jaar in zuid-Frankrijk. 

Zit je nog in Cambodja of ben je weer terug in het polderland ?

Salut

Leendert

Leendert Vingerling, Frits Koning,Maarten de Jong, Fred Bolland, dec 1984 Ross Revenge.jpg

Frits Koning, Radio Monique Revenge 1985.jpeg

bewerkt door Leendert Vingerling

Geplaatst
  • Auteur
23 uur geleden zei Frits Koning:

Een geweldige stem

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.