Spring naar bijdragen

Radio Apocalypse FM 101.5


Richard079

Aanbevolen berichten

Geen idee of ik deze vraag hier al eens eerder heb gesteld (kon 'm via de zoekknop i.i.g. niet terugvinden) maar zit als verzamelaar van jaren '80 jingles nogsteeds met een vraag waar ik tot op heden nog geen antwoord op heb gekregen. Op dit forum zitten een hoop jinglekenners en oud medewerkers van vrije radio uit die periode dus stel ik hierbij mij vraag aan jullie. 

 

Op 1 van de vele demotapes van Top Format produkties uit Haarlem komt een jingle voorbij van Radio Apocalypse. Deze is door hen ingezongen op het Media General Synsation pakket, die we ook kennen van de jingles van Delta, Decibel en Groeistad. Ik zou enorm blij zijn met oud materiaal van dit station, maar nog nieuwsgieriger ben ik naar het station zelf. In mijn woonplaats Zoetermeer heeft in de jaren '80 een tijdje een station onder die naam (en met deze jingles) uitgezonden. Deze was heel sporadisch in de lucht en werd gerund door slechts 1 persoon vanaf zijn zolderkamer in de wijk Seghwaert. Het lijkt mij stug dat deze persoon een heel pakket heeft laten inzingen bij een groot en duur bedrijf als Top Format. Ik ben dus op zoek naar het origineel.  

 

Van bijna alle zenders in Nederland staat wel een vermelding in een oud Free Radio Magazine en van Vlaamse vrije zenders uit die tijd is online een hoop terug te vinden. Toch komt de naam Apocalypse nergens voor. Toen ik hoorde dat het complete oude archief van Top Format werd overgedragen aan het Genootschap Jingles/Jingleweb heb ik hen een mailtje gestuurd. Benno wist mij te melden dat Apocalypse slechts 1 maal een pakket bij Top Format heeft in laten zingen en uitzond op de frequentie FM 101.5. Meer info was er helaas niet beschikbaar. 

 

Wie van jullie kan mij meer vertellen over dit station en waar het vandaan kwam ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.