Geplaatst 6 mei 20205 jr. *) aanvulling: Caroline-19850505-0756-0800-JamesDay-(576kHz) Caroline-19850505-0800-0859-JamesDay-(0800-NewsByBrianMarshall)-(576kHz)http://www.mediafire.com/file/s33ssx899igp3ft/ groet, Hans
Geplaatst 12 mei 20205 jr. Op 6-5-2020 om 09:27 zei Hans Hendriks: Caroline-19850505-0756-0800-JamesDay-(576kHz) James Day kwam op 1 mei 1985 aan boord van de Ross Revenge. Ik weet niet of hij de volgende dag al een programma heeft gedaan, maar 5 mei kan weleens zijn eerste opgenomen en aangeboden programma zijn. Compliment voor deze aanbieding van Hans dus. James was iemand met zeevaart ervaring. Hij had op de commerciële vaart gewerkt en is door Johnny Lewis binnengehaald. Voornamelijk om op de Ross Revenge de maritieme aanwezigheid te verhogen. Er was namelijk geen 'echte' kapitein meer te vinden om voor 'love, peace and good music' te willen werken. James bleek ook aardig te kunnen 'babbelen' en werd daarom ook ingezet als discjockey. Tijdens de wekelijkse bevoorrading in 1985 heb ik hem gefotografeerd. James is degene met blond haar en draagt een zwart T-shirt. Hij zit tussen Caroline deejay's Dave Andrews and Peter Philips. De dame in de ligstoel is Elly van Amstel, van radio Monique. (zie foto) Hij heeft ook nog een tijdje op de Communicator als kapitein gewerkt ten tijde van Laser Hot Hits en kwam ergens in 1988 weer terug aan boord van de Ross Revenge. Maar toen luisterde er helaas geen' hond en kat' meer naar het station. Salut Leendert 13 mei 20205 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 12 mei 20205 jr. Leendert, weet je zeker dat de foto in mei 1985 gemaakt is? Volgens mijn aantekeningen was Elly van Amstel op 5 juli 1985 voor de eerste keer op Radio Monique te horen. Gr.Bo
Geplaatst 13 mei 20205 jr. 2 uur geleden zei Bo Lus: Leendert, weet je zeker dat de foto in mei 1985 gemaakt is? Volgens mijn aantekeningen was Elly van Amstel op 5 juli 1985 voor de eerste keer op Radio Monique te horen. Gr.Bo Ik denk iets eerder maar is waarschijnlijker dan mei 1985 inderdaad. Het zal niet meer dan een paar dagen schelen :-)
Geplaatst 13 mei 20205 jr. 8 uur geleden zei Elly van Amstel: Ik denk iets eerder maar is waarschijnlijker dan mei 1985 inderdaad. Het zal niet meer dan een paar dagen schelen :-) Lijkt mij grappig je hier zelf terug te zien op een foto, die 35 jaar geleden gemaakt is. Zo te zien was het leven zo slecht nog niet aan boord van de Ross Revenge. Gerard
Geplaatst 13 mei 20205 jr. Wat zou er van Dave Andrews terecht zijn gekomen? Ik zat zelf korte tijd met hem aan boord en op internet is er, op een paar anorak foto's na, niets over te vinden.
Geplaatst 13 mei 20205 jr. 12 uur geleden zei Bo Lus: Leendert, weet je zeker dat de foto in mei 1985 gemaakt is? Volgens mijn aantekeningen was Elly van Amstel op 5 juli 1985 voor de eerste keer op Radio Monique te horen. Gr.Bo Het is niet zo dat de foto in de eerste week van mei is gemaakt. Zal later zijn geweest, want Dave Andrews kwam pas eind juni 1985 aan boord. Ik kwam er iedere week . Weet het niet exact, want vroeger moest eerst het fotorolletje vol geschoten zijn en na ontwikkeling stond er op de achterkant een datum. Ik zou dan in het fysieke archief moeten gaan speuren naar deze foto. Waar het om ging is te laten zien hoe James Day er uit zag. De Engelsen kwamen via kleine bootjes vanuit Engeland aan boord. Wij namen de Nederlanders mee. Salut Leendert 13 mei 20205 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 13 mei 20205 jr. 1 uur geleden zei Harm ten Brink: Wat zou er van Dave Andrews terecht zijn gekomen? Ik zat zelf korte tijd met hem aan boord en op internet is er, op een paar anorak foto's na, niets over te vinden. Dave heeft na Caroline nog een periode in Antibes in Zuid-Frankrijk gewerkt bij Sunshine radio met o.a.Tom Anderson en Susan Charles. Daarna weer terug naar Engeland en voor diverse radiostations achter de microfoon gezeten . Hij werkt nu voor Global Radio Gold https://www.mygoldmusic.co.uk/radio/presenters/david-andrews/ Salut Leendert
Geplaatst 13 mei 20205 jr. 7 minuten geleden zei Leendert Vingerling: Dave heeft na Caroline nog een periode in Antibes in Zuid-Frankrijk gewerkt bij Sunshine radio met o.a.Tom Anderson en Susan Charles. Daarna weer terug naar Engeland en voor diverse radiostations achter de microfoon gezeten . Hij werkt nu voor Global Radio Gold https://www.mygoldmusic.co.uk/radio/presenters/david-andrews/ Salut Leendert Nooit geweten dat dat dezelfde David Andrews is. Ik luister graag naar Gold. Ik geloof dat ik wel wat opnames heb van hem.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.