Geplaatst 1 juni 20214 jr. Dag, Ik ben op zoek naar (alle) platen die in de Erelijst van de Avondspits hebben gestaan. Nadat het programma stopte met de Steunplaat startte het Steunfonds. Hierin stonden drie platen. Iedere dag werd door een luisteraar één plaat uit dit fonds vervangen. Als een plaat zes (of zeven) dagen in het Steunfonds had gestaan werd het toegevoegd aan de Erelijst. En ik ben bezoek naar die Erelijst. Volgens Wikipedia heeft het Steunfonds bestaan van 30 september 1985 tot 2 april 1988. Ik dank jullie alvast hartelijk.
Geplaatst 1 juni 20214 jr. Zelf ooit één van de kandidaten geweest om een plaat te storten in het Steunfonds (toen het nog niet zo bekende 'Take On Me' van A-Ha, hiervoor gekozen omdat Frits / Tom Blomberg "Ed's Funky Diner" van It's Immaterial niet kende / in bezit hadden). Ik zou zelf ook wel het overzicht willen hebben van de Erelijst dus ik sluit me graag aan bij het verzoek van de n8zuster.... 1 juni 20214 jr. bewerkt door arno
Geplaatst 8 februari 20223 jr. Populair bericht Dag 'vrienden van de Avondspits', In het kader van 'alle beetjes helpen' heb ik wat informatie verzameld uit mijn oude cassettebandjes. De opnamen zelf zijn veelal van matige kwaliteit en wat er op staat zijn vaak losse songs. Als ik ooit (in 2024?) toe kom aan het digitaliseren van m'n cassettes, zal ik de langste opname op dit forum plaatsen. Ik heb een onafgebroken opname van het eerste halfuur van de laatste aflevering van de Erelijst van 1986. Volgens de programma-overzichten in de Veronica-gidsen (die je op deze site onder 'Gallery' of 'Fotoalbum' kunt vinden) werd de Erelijst dat jaar in ieder geval uitgezonden op maandag 22 t/m donderdag 25 december 1986. Op 26 december was er in plaats van de Avondspits de Grandmix van Ben Liebrand. Weten jullie misschien de andere data van dat jaar? 11 Cutting Crew - (I Just) Died in Your Arms - gestort in het Steunfonds op 03 okt 1986 - 11 punten gekregen Frits Spits zegt niet letterlijk dat dit nr. 11 in de lijst is, maar daar kun je wel van uit gaan. Frits introduceert deze laatste uitzending. 10 Mr. Mister - Kyrie - gestort op 10 feb 1986 en opnieuw op 24 feb 1986 - 35 punten 09 Falco - Jeanny - gestort op 18 feb 1986 - 38 punten Frits vermeldt dat 'Living in the Past' van Drum Theatre ook ergens in deze Erelijst staat. Frits praat over de controverse rond 'Jeanny'. Jan Rietman somt zijn hoogtepunten en dieptepunten van popjaar 1986 op. Van hem mag 'Unchained Melody' van Leo Sayer uit de Erelijst, en 'De Verzoening' van de Frank Boeijen Groep erin. 08 Talk Talk - Life's What You Make It - gestort op 25 dec 1985 - 39 punten Dit was de eerste plaat die in 1986 de Erelijst haalde. Andere songs van Talk Talk die in het Steunfonds kwamen (maar waarschijnlijk niet in de Erelijst) zijn 'Living in Another World' en 'Give It Up'. 07 Howard Jones - No One Is To Blame - gestort op 14 mrt 1986 - 41 punten 06 The Housemartins - Think for a Minute (New Version) - gestort op 30 okt 1986 - 43 punten Frits praat met Hans Vredeling (?) over de 295 donateurs van het Steunfonds in het afgelopen jaar. Ik had een cassette met songs uit de Erelijst van 1987, maar daar heb ik 'Love over Gold' van Dire Straits overheen gezet. De laatste twee songs van de radio-opnamen zijn er nog wel: eerst the Nits met 'In the Dutch Mountains', en dan R.E.M. met 'The One I Love'. Het is geen doorlopende opname, dus er kunnen andere songs tussen uitgezonden zijn. Ze hoeven niet eens uit dezelfde aflevering te komen. 'The One I Love' komt uit de uitzending van 31 december 1987. Die plaat is op 23 sep 1987 in het Steunfonds gestort, zegt Frits. De Erelijst werd die winter uitgezonden op 28 t/m 31 december 1987 en 1 en 2 januari 1988. Weten jullie nog hoeveel platen er in de lijst stonden? Op twee compilatie-cassettes heb ik "Allerlei opnamen (Top 100 1987, Erelijst 1987)" en "o.a. Erelijst 87/86" genoteerd. Er staat niet bij of dat klopt, en uit welk programma een song afkomstig is. Kanshebbers voor de Erelijst zijn: - Two People - Heaven (volgens Discogs uitgebracht in 1987) - Wax - American English (1987) - Paul Simon - Boy In The Bubble (Remix) (1986) Dit is de single-versie. - Jennifer Warnes - First We Take Manhattan (1986) - Matia Bazar - Noi (1987) - Radio Earth - Distant Land (Ba Doo Bomb Bomb) (1987) - Paul Carrack - When You Walk In The Room (1987) - De Dijk - Dansen op de vulkaan (1987) - The Housemartins - Caravan of Love (1986) - Clannad & Bruce Hornsby - Something To Believe In (1987) - Pete Wylie - Fourelevenfortyfour (1987) Deze komt ongetwijfeld uit de Avondspits, want Frits Spits was er gek op, en ik heb 'm nooit ergens anders gehoord. - Tozzi - Raff - Gente di Mare (1987) - John Farnham - You're the Voice (1986) Ook ik houd me aanbevolen voor meer (vage) informatie. 8 februari 20223 jr. bewerkt door Tippie opmaak, typfouten
Geplaatst 25 juni 20223 jr. In 1986 stonden in ieder geval ook de heruitgave van Billy Joel's 'She's Always A Woman' en 'Digging Your Scene' van The Blow monkeys in de Erelijst... Mocht iemand nog Avondspitsen uit 1986 (liefst maart of april) hebben, dan houd ik me aanbevolen...
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.