Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
23 hours ago, Jochem Bootsma said:

Hier een linkje naar bovenstaande aflevering 125 uit 1984! 😊 Met Wetransfer zijn linkjes tegenwoordig maar een paar dagen geldig, dus zal binnenkort wel even wat anders ervoor bedenken.

De aflevering over magie zal ik ook weer eens uploaden: ik wist toen nog niet alle afleveringnummers en datum etc., dus moet zelf ook even terugkijken welke dat was.

Er spelen wat andere dingen die aandacht vragen, maar er volgt meer Zwarte Gat. Ik snap dat iedereen hier nieuwsgierig is naar nieuwe uploads! 😎

Ook van mij: heel erg bedankt met deze nieuwe aflevering! ❤️👍

Geplaatst

Ik wil best opnieuw delen, maar dan heb ik iets meer info nodig.

nummer van de uitzending of omschrijving, of weet je wanneer Jochem hem eerder heeft gedeeld?

Geplaatst
  • Populair bericht
6 uur geleden zei F Pruim:

Er is ook een aflevering die heet zoiets als 'De Magie van de Computer'. Die is ooit al gedeeld.

Ik wil best delen als jullie maar aangeven welke uitzending, titel, datum van delen hier op het forum etc.

Voor Fred, hier alvast de uitzending over de pc (ook een leuke).

https://we.tl/t-SladV6RJhD

Geplaatst

Ha Camal, dank je. Ik heb die zelf al, maar ik probeerde mee te raden om welke 'magie' uitzending het gaat. Ik probeer daar ook achter te komen. 😄

Geplaatst

Op 31-5-2025 om 23:07 zei Camal:

Ik wil best opnieuw delen, maar dan heb ik iets meer info nodig.

nummer van de uitzending of omschrijving, of weet je wanneer Jochem hem eerder heeft gedeeld?

Ik vond een keer een oud topic op dit forum (inmiddels niet meer bestaand) waarin Jochem een aflevering over Magie deelde (waarvan het linkje het niet meer deed). Meer gegevens heb ik helaas niet.

Het zal in elk geval voor 2023 zijn geweest.

bewerkt door Botia

Geplaatst
18 uur geleden zei Botia:

Ik vond een keer een oud topic op dit forum (inmiddels niet meer bestaand) waarin Jochem een aflevering over Magie deelde (waarvan het linkje het niet meer deed). Meer gegevens heb ik helaas niet.

Het zal in elk geval voor 2023 zijn geweest.

Ik denk @Botia en @Camal dat het aflevering 231 - het derde deel over magie op 28-08-1986 moet zijn.

Geplaatst

Kan mij niet herinneren dat Jochem deze hierin dit topic gedeeld.

wist ook niet dat er meerdere topics van het zwarte gat waren.

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik kwam er vanmiddag achter dat paragnost en wichelroedeloper Bote Mikkers op 14 september 2024 in Zwolle is overleden. Hij was in vele uitzendingen van Het Zwarte Gat, met zijn pendel of wichelroede, te horen opzoek naar aardstralen. Hij heeft lang in Zwolle gewoond. Hij is 86 jaar oud geworden.

bewerkt door Jan Veenstra

Geplaatst
23 hours ago, Jan Veenstra said:

Ik kwam er vanmiddag achter dat paragnost en wichelroedeloper Bote Mikkers op 14 september 2024 in Zwolle is overleden. Hij was in vele uitzendingen van Het Zwarte Gat, met zijn pendel of wichelroede, te horen opzoek naar aardstralen. Hij heeft lang in Zwolle gewoond. Hij is 86 jaar oud geworden.

Jammer om het te lezen. Was toch 1 van de vaste kern van het Zwarte Gat. Ik hoop dat zijn overgang rustig en vredig is geweest.

Geplaatst
  • Populair bericht

Enkel Het Zwarte Gat gaf begin jaren 70 in Nederland aandacht aan het UFO fenomeen op de radio. Eigenlijk was dit ook de reden van de start van Het Zwarte Gat op de radio. In de jaren 80 ben ik ook begonnen met het UFO onderzoek, eerst zelfstandig en later voor MUFON USA en UFO Werkgroep Nederland. Twee organisaties waar ook wetenschappers als medewerkers actief waren. Actief in de jaren 70 was ook UFOloog Hans van Kampen vaak te horen bij Het Zwarte Gat. Hans werd vooral bekend door de bekende UFO golf in Gorredijk, waar nu nog over wordt geschreven.

Ook vaak te horen in Het Zwarte Gat was Betty en Barney Hill, een Amerikaans echtpaar die geloofden dat ze op 19 september 1961 waren ontvoerd door buitenaardse wezens in een landelijk gebied van New Hampshire, USA. Een bekende echtpaar in de UFOlogie.

Ook kreeg aandacht de Belgische ufo-golf, naar een reeks van meldingen over driehoekige UFO's in België, die duurde van 29 november 1989 tot begin 1991. Deze zaak van ufowaarnemingen is uniek in die zin dat burgerlijke en militaire ambtenaren in België dit ook waarnemen, o.a. op radarbeelden en door politieagenten.

Foto van Billy Meier, een Zwitser die in de jaren 1970 beweerde dat hij in contact was geweest met buitenaardse wezens van de Pleiaden-sterrenhoop - en foto's had om het te bewijzen. Lees ook hert boek "Zij kwamen van 400 lichtjaren ver", auteur: Kinder.

Hebben jullie ook interessante verhalen m.b.t over enkel Het Zwarte Gat van Veronica, laat het ons weten. Zo houden we dit onderwerp, op dit prachtige site als Radiotrefpunt levendig. Hopelijk weer met een mooie uitzending om te downloaden.

Ik wens jullie allen een geweldig fijn weekend.

Knipsel.JPG

Geplaatst
4 hours ago, Jan Veenstra said:

Enkel Het Zwarte Gat gaf begin jaren 70 in Nederland aandacht aan het UFO fenomeen op de radio. Eigenlijk was dit ook de reden van de start van Het Zwarte Gat op de radio. In de jaren 80 ben ik ook begonnen met het UFO onderzoek, eerst zelfstandig en later voor MUFON USA en UFO Werkgroep Nederland. Twee organisaties waar ook wetenschappers als medewerkers actief waren. Actief in de jaren 70 was ook UFOloog Hans van Kampen vaak te horen bij Het Zwarte Gat. Hans werd vooral bekend door de bekende UFO golf in Gorredijk, waar nu nog over wordt geschreven.

Ook vaak te horen in Het Zwarte Gat was Betty en Barney Hill, een Amerikaans echtpaar die geloofden dat ze op 19 september 1961 waren ontvoerd door buitenaardse wezens in een landelijk gebied van New Hampshire, USA. Een bekende echtpaar in de UFOlogie.

Ook kreeg aandacht de Belgische ufo-golf, naar een reeks van meldingen over driehoekige UFO's in België, die duurde van 29 november 1989 tot begin 1991. Deze zaak van ufowaarnemingen is uniek in die zin dat burgerlijke en militaire ambtenaren in België dit ook waarnemen, o.a. op radarbeelden en door politieagenten.

Foto van Billy Meier, een Zwitser die in de jaren 1970 beweerde dat hij in contact was geweest met buitenaardse wezens van de Pleiaden-sterrenhoop - en foto's had om het te bewijzen. Lees ook hert boek "Zij kwamen van 400 lichtjaren ver", auteur: Kinder.

Hebben jullie ook interessante verhalen m.b.t over enkel Het Zwarte Gat van Veronica, laat het ons weten. Zo houden we dit onderwerp, op dit prachtige site als Radiotrefpunt levendig. Hopelijk weer met een mooie uitzending om te downloaden.

Ik wens jullie allen een geweldig fijn weekend.

Knipsel.JPG

Lijkt mij een prima plan! Trouwens, waar is de aflevering gebleven met Betty en Barney Hill? Ik meen mij te herinneren dat de Zwarte Gat aflevering op YouTube heeft gestaan (?)

Ook heel fijn weekend, hopelijk nu wat koeler ☺️

Geplaatst
11 uur geleden zei Sootje:

Lijkt mij een prima plan! Trouwens, waar is de aflevering gebleven met Betty en Barney Hill? Ik meen mij te herinneren dat de Zwarte Gat aflevering op YouTube heeft gestaan (?)

Ook heel fijn weekend, hopelijk nu wat koeler ☺️

Klopt @Sootje luister maar vanaf de 16de minuut https://youtu.be/TZA67J3W8Eg?si=lyCWGxxAlJsQoEy0

Geplaatst

Ondanks alle stilte hier , is er nog iemand die een leuk alternatief heeft om naar te kijken of luisteren in afwachting van Jochem 🤭?

Geplaatst
1 uur geleden zei Camal:

Ondanks alle stilte hier , is er nog iemand die een leuk alternatief heeft om naar te kijken of luisteren in afwachting van Jochem 🤭?

Jazeker over UFO's in Tineke en de paranormale wereld met uit Het Zwarte Gat bekende Ufoloog Hans van Kampen.

Groetjes Jan

Geplaatst

Wat mij wel een leuk alternatief lijkt is: neem zelf eens iets op. Schakel je opname apparaat in (mp3 speler-recorder, telefoonrecorder, cassetterecorder of iets anders) en stel vragen aan Gene Zijde. Daarna luister je het af. Mooie komkommertijd bezigheid. Ik hoop dat iedereen het probeert. Ik kan niet wachten op de resultaten. (Meen ik echt.)

Ik doe ook mee.

Fijn weekend.

Geplaatst
Op 7-6-2025 om 19:44 zei Camal:

Kan mij niet herinneren dat Jochem deze hierin dit topic gedeeld.

wist ook niet dat er meerdere topics van het zwarte gat waren.

Toen ik mij hier registreerde in Januari 2022 vond ik oude topics van Jochem met toen al verlopen linken naar uitzendingen om te downloaden (Inmiddels zijn die topics verwijderd). Veel van die uitzendingen heeft Jochem al weer eens met ons gedeeld. Behalve die over Magie.

Omdat jij je registreerde in Augustus 2022, snap ik dat je die uitzending helaas ook niet bezit.

bewerkt door Botia

Geplaatst

Hallo, ik vond dit forum via mijn internet zoektocht, mooi!

Ik ben op zoek naar afleveringen 257 en 258 van het zwarte gat. Kan iemand mij hier aan helpen?

Alvast dank!

Geplaatst
On 6/23/2025 at 2:21 PM, YogiHills said:

Ik ben op zoek naar afleveringen 257 en 258 van het zwarte gat. Kan iemand mij hier aan helpen?

Alvast dank!

Hoi YogiHills! Welke afleveringen zijn dat? Wat zijn de onderwerpen?

Heb jij zelf afleveringen?

Geplaatst
Op 23-6-2025 om 14:21 zei YogiHills:

Alvast dank!

Ik hoop ook dat je wat met ons kunt delen, en heb je ook al op YouTube gekeken?

Hier staan ook nog wat oude uitzendingen. (Link en naam van het kanaal kun je hier op het forum vinden)

bewerkt door Camal

Geplaatst
  • Populair bericht

Het is rustig hier en best jammer, maar goed we mogen blij zijn wat we al aan uitzendingen hebben.

Ik zal hierbij @Jochem Bootsma altijd dankbaar blijven en ik denk velen hier.

Toch heb ik een gevoel dat wij hier meer moeten doen om het onderwerp Het Zwarte Gat levendig te houden.

Ik zit te denken aan het oprichten van een Facebook groep "Oud luisteraars van Het Zwarte Gat."

Gezien ik best enige uren per week de tijd heb, zou ik toch ook wel meer touwtrekkers willen zien.

Hoe moet het eruit gaan zien? Je hebt kans dat veel wordt gepost wat totaal niets met het Zwarte Gat te maken heeft.

Het moet immers puur gaan om Het Zwarte Gat. Wat heeft het voor gevolgen van het delen van uitzendingen?

Ook bestaat er een kans dat er zoveel zich aanmelden in de groep, dat het onoverzichtelijk wordt met alle gevolgen van dien.

Ik weet dit uit ervaring hoe zo'n groep kan worden verziekt door mensen die eigenlijk niets met het onderwerp hebben.

Best moeilijk allemaal, maar ik behoor net als velen hier tot de luisteraars van het eerste uur.

Ook ben ik best wel de oprichters van deze site dankbaar dat dit mag bestaan en dat mag ook wel eens gezegd worden.

Ik wens jullie een super fijn weekend.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.