Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst

Mooi programma, alleen jammer dat je het in zo'n klein mp3 bestand (35Mb) maakt, dat geeft dat neuzelige telefoongeluid wat niet echt lekker luistert.

Henk Kruize

Geplaatst
  • Populair bericht
7 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Mooi programma, alleen jammer dat je het in zo'n klein mp3 bestand (35Mb) maakt, dat geeft dat neuzelige telefoongeluid wat niet echt lekker luistert.

Daar komt het niet door. Het is een middengolf opname maar als je naar de opname kijkt zie je en hoor je op de stille stukken niet dat het een middengolf opname is. Iemand heeft flink lopen 'schoonmaken'  met dit als resultaat. Zonde.

Monique.png.c1696cbd2f7d913a78fda9507a2375e7.png

5 uur geleden zei PowerMusic:

En hij loopt ook iets te langzaam.

Mono gemaakt (was ook nog stereo) en op snelheid gebracht zodat de nieuwslezer aan begin van de opname weer herkenbaar is.

Monique 1984 12-26 1600-1700 FritsKoning - NieuwsMaartenDeJong-bewerkt.mp3

bewerkt door Roel Dickse

Geplaatst

De vervorming kan ook een andere oorzaak hebben. Toen ik in februari mijn computers verving,

werd ik ermee geconfronteerd dat die geen line ingang meer hebben, maar alleen een microfoon ingang.

Mijn eerste opnames in Audacity klonken precies zo. Na een hoop gestoei kreeg ik het geluid goed.

Zo uit m'n hoofd deed het uitzetten van 'audio verbeteren' en 'ruimtelijk geluid' wonderen.

Geplaatst
13 uur geleden zei PowerMusic:

De nieuwslezer is dan niet Maarten de Jong volgens mij. 

Op 33:27 zegt Frits na het nieuws: Dankjewel Maarten.

Geplaatst
20 uur geleden zei PowerMusic:

Dat klopt maar ik bedoelde de nieuwslezer aan het begin van de opname.

Dat is volgens mij dezelfde stem. Later in de opname hoor je ook Rob Hartholt. Ad Roberts was ook aan boord, maar die hoor je niet op deze opname.

Geplaatst
  • Populair bericht
7 uur geleden zei thijs5326:

Dat is volgens mij dezelfde stem. Later in de opname hoor je ook Rob Hartholt. Ad Roberts was ook aan boord, maar die hoor je niet op deze opname.

Ik heb de twee even bij elkaar gezet misschien hoor je dan het verschil. de eerste is zoals door Walter al is gezegd Rob Hartholt de tweede Maarten de Jong.

https://pixeldrain.com/u/DNtDg4dq

Geplaatst
1 uur geleden zei PowerMusic:

Ik heb de twee even bij elkaar gezet misschien hoor je dan het verschil. de eerste is zoals door Walter al is gezegd Rob Hartholt de tweede Maarten de Jong.

https://pixeldrain.com/u/DNtDg4dq

Ik denk dat je gelijk hebt. Het is ook logischer, want het voorgaande programma presenteerde hij. Meestal werd het nieuws dan door een ander gelezen.

Geplaatst

Het nieuws werd ALTIJD door een ander gelezen als je een programma moest doen!

Uittikken, inlezen, opnemen, tijd noteren en doorgeven via de intercom en beneden instarten via een lijntje naar boven.

Mijn allereerste nieuwsuitzending op radio Monique was overigens live wegens tijdgebrek.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.