Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radio Caroline 14 Maart 1980 Hugo de Groot, Sebastiaan Peters en Ton van der Velde

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik heb hier een collectie van bijna 200 CD-ROM's met mp3 opnames die ik momenteel naar externe harde schijf aan het overzetten ben en zojuist de CD-ROM gehad met Caroline uit Maart 1980. Vandaag is het 43 jaar geleden dat de volgende werd uitgezonden, 14 maart 1980, ik was net klaar met mijn eerste eigen flatje dat ik samen met mijn toenmalige echtgenote lekker knus, althans volgens ons inzicht, hadden ingericht.

Uiteraard werd de kleinste slaapkamer mijn "mancave" waar alle banden met zeezender opnames bewaard en afgespeeld werden,  :)  "No go for lady's" aankondiging op de deur... 

De digitale opname is, uiteraard, van de downloadclub, en die wil ik nu met jullie delen....    :(  6 dagen later zou de "Mi Amigo" helaas haar einde vinden..

Radio Caroline - 14 Maart 1980 13-14 "Eet smakelijk"-Hugo de Groot 14-16 "19 tig show"Sebastiaan Peters - 1600-1611 "Gangboord" - Tom van der Velden

https://pixeldrain.com/u/Nc3ar6Tx

Heerlijk Caroline sentiment, normaal had je commercials tussen de platen maar hier zitten er platen tussen de commercials...     :) 

Luister lekker en morgen heb ik dezelfde, maar dan van 15 Maart 1980....

Groet

Henk Kruize

Geplaatst

Heerlijk om deze programma’s nog eens terug te horen , in deze programma’s werden er codes omgeroepen ook in het Nederlands , men moest contact opnemen met Engeland , had dit te maken met de toen al ontstane situatie op het schip wat de daarop volgende week  1 van de oorzaken was van het vergaan van de Mi Amigo??

Geplaatst
  • Populair bericht

Leuk om naar te luisteren Henk.

Deze opname heeft een Mooie warme klank

Ik kon alles wat van de Noordzee af kwam prima ontvangen met behulp van een 'Long wire' antennedraad van 30 meter lang,tussen isolators,met een balloon er tussen.Hangende op 20 meter hoog,op dak van mijn eerste flatwoning.

Ik had de antenne aangesloten aan een Murphy B40 Radio.

Een enorme 45 kilo zware ontvanger,die volgens mij vroeger in UK duikboten zaten.

Mega ontvangst met die dingen onder de 20 khz.

Groet,Ben.

35a59b4bad95e3f1b8f6aeb774c53a58.jpg

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Mijn ontvanger was van 1969 tot 1983 een Greatz Page portable ontvanger met een uitstekende AM, vanaf 1983 nam ik op vanaf een Kenwood R-1000 ontvanger. De antenne was een 25 meter langdraad van mijn zolderraam (zuiden)naar het schuurtje (noorden) en die was met een 402 spoel (Amroh) en een 500pF afstemcondensator gekoppeld aan de ontvanger. Ook had ik, toen ik nog bij mijn ouders woonde tot 1980, een lange koperen pijp in de grond gedreven die ik als aardpunt gebruikte, die pijp, mijn ouders zijn in 1984 verhuisd, zit daar voor zo ver ik weet nog steeds in de grond  :) 

Groet

Henk Kruize

portable - Greatz Page.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht

Da's een Duitse ontvanger. Duitse degelijkheid🙂

Werd dat niet duur met al die tapes kopen?

Die waren toen al iets van 40 gulden per stuk.

Aardpunt maakte hier toen niet veel uit,er zat er een in de meterkast,een 3 mm dikke koperdraad.

Maar de ontvangst verbeterde er niet door.

Ik kocht rond 1997 een JRC-NRD 545 dsp ontvanger met wat extra filters,maar dat was meer voor de korte golf.

Hele dure ontvanger toen, 4200 gulden,en viel nog tegen ook.

Nu luister ik nog regelmatig met een goede SDR,ongelofelijk,vele functies en filters,en dat in zo'n klein kastje.

• Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.