Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Vandaag 52 jaar geleden - RNI 28 Juni 1971 Stevi Merike

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Als "ras-anorak" luister ik elke dag naar een van mijn vele oude bandjes op een van mijn gereviseerde Revox A77 recorders, na die revisie gaan ze weer tientallen jaren mee. Een van die bandjes die ik met jullie wil delen is van Stevi Merike die de show van Mike Ross, die "shore leave" had, presenteerde. Ook hoor je het einde van de ferry Maat show, Ferry zat toen live aan boord.... In een interview liet Ferry weten dat toen hij van de boot af kwam hij al zijn kleren flink moest luchten omdat er nog een stevige brandlucht op het schip hing.

RNI was weer terug in de lucht en na de bom aanslag op 15 Mei 1971 steeg de populariteit van Radio Noordzee nog elke dag ten opzichte van Radio Veronica.

Luister naar een leuk uur RNI met hits die ik als, toen 16 jarige, elke week van mijn zakgeld kocht bij platenzaak "De Heikrekel" in Geldrop... In die tijd kende je de Top 40 van boven naar beneden en omgekeerd... en als je me nu vraagt wat er in de huidige Top 40 staat moet ik je teleurstellen... "The times they are a-changin' ".. vrij naar Bob Dylan.

Radio Noordzee - 28 Juni 1971 - 16:00-17:00 uur (NL tijd) - Stevi Merike

https://pixeldrain.com/u/dQGVpeoz

Veel luisterplezier

Henk Kruize

1971 joost den draaijer-toshiba.jpg

Geplaatst
  • Auteur
3 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Stevi Merike vormde toen met Alan West een ijzersterk deejay-duo op RNI.

Zo waren mijn favorieten in 1970 en 1971 Andy Archer en Tony Allan... professionals tot op het bot, maar beiden hadden nogal een "moeilijk" karakter... Andy kwam in 1971 weer terug op de Mebo-2, presenteerde op 14 en 15 Augustus 2 shows en werd daarna ontslagen vanwege, volgens de krantenmedia, "dronkenschap en actief homoseksueel gedrag".

Andy nam wraak door te zeggen dat de Mebo-2 een spionage schip was, geheel verzonnen, maar toen hij later de woeste Edwin Bollier ontmoette, had Andy het "dun in de broek" zoals Bob Noakes ooit omschreef... maar ja, of dat helemaal klopt is ook weer niet zeker want Bob Noakes was nou niet echt bevriend met Andy..

Zoals altijd zal de waarheid wel ergens in het midden liggen.

Fijne dag

Henk Kruize

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.