Geplaatst 19 oktober19 okt Populair bericht In 2008 heb ik deze digitale opname verkregen van Oldies45, 1961, Dick van 't Zand als Dick Duster met de grote concurrent van "Tussen 10+ en 20-" (was dat niet met Jos Brink?). "Tijd voor teenagers" werd later in de jaren 60 gepresenteerd door Herman Stok.Leuk voor degene die in die tijd opgroeide.......Ik heb deze opname in 2023 ook al eens aangeboden, maar ja, de link is allang verlopen. Dus in de reload.Hilversum-1 - VARA - Januari 1961 (precieze dag weet ik niet... gegadigden???) - 1700-1757 - Tijd voor teenagers - Dick Dusterpixeldrain12 VARA-H1-19610100-1700-1753-DickDuster-TijdVoorTeenager...This file has been shared with you on pixeldrainGroetHenk Kruize
Geplaatst 19 oktober19 okt In 1961 was ik als 9 jarige een zogeheten meeluisteraar. Met twee oudere broers, 6 en 8 jaar ouder werd ik opgevoed met enerzijds R & R en anderzijds oude en moderne Jazz. Dit programma beluisterden we toen via de draadomroep.Paul de Haan
Geplaatst 21 oktober21 okt Auteur Populair bericht Op 19-10-2025 om 12:48 zei Marinebroadcasters:In 1961 was ik als 9 jarige een zogeheten meeluisteraar.In dat jaar was ik 6 jaar, mijn ouders hadden een Erres radio en een Philips platenwisselaar..... en dat was mijn domein!!! Mijn vader had een collega op zijn werk, Cor Bakermans, die ook "bijkluste" in een café in het Brabantse plaatsje Sterksel. Daar stond een jukebox en elke 2 maanden werden de plaatjes in die jukebox ververst en kreeg Cor de "afdankertjes" die hij weer doneerde aan mijn vader.Dus... in 1961 stond er een hele grote kartonnen doos in de woonkamer van mijn ouders met daarin de voormalige jukebox singles, het waren singles van o.a. Buddy Holly, Johnny Preston, Sandy Nelson, Blue Diamonds, Little Richard, Bonny Lou, Lonnie Donnegan en nog veel meer. Veel van die plaatjes heb ik nog altijd in mijn bezit.Mijn moeder heeft ooit een foto van me gemaakt bij het plaatjes draaien, onder toezicht van Pa (met zijn eeuwige sigaret, hij stond er mee op en ging ermee naar bed). Ben heeft een tijdje geleden de zwart-wit foto voor me ingekleurd...Die doos met plaatjes "vormde" mijn muziek interesse..GroetHenk Kruize 21 oktober21 okt bewerkt door Henk-Anna Loog
Geplaatst 22 oktober22 okt 19 uur geleden zei Henk-Anna Loog:In dat jaar was ik 6 jaar, mijn ouders hadden een Erres radio en een Philips platenwisselaar..... en dat was mijn domein!!! Mijn vader had een collega op zijn werk, Cor Bakermans, die ook "bijkluste" in een café in het Brabantse plaatsje Sterksel. Daar stond een jukebox en elke 2 maanden werden de plaatjes in die jukebox ververst en kreeg Cor de "afdankertjes" die hij weer doneerde aan mijn vader.Dus... in 1961 stond er een hele grote kartonnen doos in de woonkamer van mijn ouders met daarin de voormalige jukebox singles, het waren singles van o.a. Buddy Holly, Johnny Preston, Sandy Nelson, Blue Diamonds, Little Richard, Bonny Lou, Lonnie Donnegan en nog veel meer. Veel van die plaatjes heb ik nog altijd in mijn bezit.Mijn moeder heeft ooit een foto van me gemaakt bij het plaatjes draaien, onder toezicht van Pa (met zijn eeuwige sigaret, hij stond er mee op en ging ermee naar bed). Ben heeft een tijdje geleden de zwart-wit foto voor me ingekleurd...Die doos met plaatjes "vormde" mijn muziek interesse..GroetHenk KruizeWat leuk die foto, ook dat Ben 'm in gekleurd heeft, mooi man. Lekker om te lezen en herkenbaar. Dank voor het programma, erg oud Ik had ook vroeger een lading plaatjes gekregen van ouders en familie, maar 1 ding vergeet ik nooit meer. Ik had ut gezien wat mijn vader deed op een avond midden jaren 60. De volgende morgen keer ik er echt naar: 2 78 toeren platen, een met het Ronnex label - geel - met Little Richard, dat was toch mooi heGroetje,Martin
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.