Geplaatst 3 november3 nov https://www.swisstransfer.com/d/b370ed5c-7bf0-4513-a26f-fd3424d67261 Geen idee hoe of wat, maar van deze halve C90 Memorex cassette ("Container" cassette) deduceer ik:-Een stukje hitparade Nov 1985 en -Een soort van Soulshow gepresenteerd door een Amerikaan najaar 1983Allerlaatste stukje is gaar helaas!!
Geplaatst 3 november3 nov Omnivoor, The Gambler van Madonna is uit 1985, maar later hoor ik Mama van Genesis en die komt uit 1983.Ergens net over de helft hoor ik een lage mannenstem zeggen: one-nine-four. 194 meter is de golflengte die hoort bij 1548 kHz middengolf. Het is een stereo fm opname, maar commerciele stations zonden toen nog uit op MG + FM. Omdat later een adres in London wordt genoemd, ga ik er van uit dat de opname met reclame en DJ aankondigingen van Capital Radio (London) is. Nu hoor ik een reclame voor een computer event in 1983.Capital Radio zond uit op 1548 kHz en 95,8 MHz.Op 41:30 de bevestiging: "Capital in Tune".Op 43:29 een jingle: "Capital one nine four".De cassette is blijkbaar in 1983 gebruikt voor een opname van Capital Radio, maar in 1985 is vanaf het begin wat nieuwere muziek er overheen gezet.(ik heb dit getypt al luisterende, dus hoor ik steeds weer wat nieuwe info....)Rink
Geplaatst 4 november4 nov Auteur Ja, sorry Rink, dit had onder "Overige Landen" gepost moeten worden (foutje,sorry), maar ik ben het eens met je dat het Capital Radio is, met een stukje 1985 erover heen aan het begin.Die "container" cassettes hebben lege "inlays" dus altijd weer een verrassing!!Moderator: AUB vriendelijk verzoek om topic naar "Overige Landen" te verplaatsen, foutje mijnerzijds !!Omni
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.