Geplaatst Donderdag om 17:05 4 d. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren AtlantisRotterdam-Onbekend-74minKan iemand deze uitzoeken?
Geplaatst 5 uur geleden5 u. Ik ben hier even ingedoken. De opname bestaat uit 2 delen: het 1e deel wordt op 3m26s afgebroken, er volgt een witje en dan het 2e, verreweg het grootste deel.Het eerste deel is naar mijn mening van 5 november 1981, dit maak ik op uit het nieuwsbericht over de ontploffing in een suikerfabriek in Tienen (België) die op die datum plaatsvond.Het tweede deel is lastiger te dateren. Het is een nonstop-programma met veel gouwe-ouwen, maar Paul van Delft komt er af en toe tussendoor met een pleidooi om het telefoonnummer van Atlantis te bellen omdat ze "voor de 26e keer uit de lucht gehaald zijn" (op 8m34s). Onderzoek op internet wijst uit dat dit ergens eind mei, begin juni 1983 moet zijn geweest. De plaat "Julie" van Daniel (deelnemer van het Songfestival 1983 namens Joegoslavië) die op 45m22s wordt gedraaid ondersteunt deze aanname, deze komt op 14 mei 1983 nieuw binnen in de Top 40. Een precieze datum kan ik niet aan de 2e opname hangen.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.