Geplaatst 14 maart14 mrt Populair bericht Deze opname heb ik in 1973 ooit van Hans Knot gekregen, een interview met Gerard van Dam die net eigenaar was geworden van de "Mi Amigo" en er een "piratenmuseum" van zou maken... ja ja...Ik heb 'm al eens vaker aangeboden, maar ja, je weet wel... link verlopen, dus in de reload.VPRO-Vrijdag - 7 Juli 1972 - Interview met Gerard van Dam Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Fijne ZaterdagHenk Kruize
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Ik heb dit nooit eerder gehoord. Een prachtig gesproken tijdsbeeld van een geniale Gerard van Dam.Hoe kun je iedereen zo om de tuin leiden en doen geloven dat een oud- geplunderd zendschip een museum wordt ? Knap en geraffineerd. Hoe verzin je het?Gerard is niet meer onder ons, maar hij was in 1972 pas 24 jaar. Erg jong. Zijn manier van praten is hetzelfde gebleven. Ik herken het toen hij 30 was en met Delmare bezig was en we elkaar voor het eerst ontmoetten.Gerad was in dit interview erg beleefd om Veronica niet de schuld te geven van de diefstal van de zender onderdelen , maar de Veronica technici hebben daar wel degelijk onderdelen meegenomen.Ook Peter Chicago ,destijds werkend voor Radio Northsea ,schijnt onrechtmatig bezig te zijn geweest.Wat Gerard heel mooi kan verwoorden is dat piratenfanatici vreselijk zijn en ze alles collecteren van de dasspeld van Andy Archer tot aan de onderbroek van Don Allen…Herkenbaar ?SalutLeendert
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.