Geplaatst 1 uur geleden1 u. Beste radioliefhebbers en verzamelaars,Ik ben op zoek naar een uniek stukje radiogeschiedenis uit de vroege jaren '80. Het gaat om een knotsgekke bandparodie / carnavalsmedley die destijds werd gedraaid op de piratenzender Radio Caroline 2 uit Bergen (Noord-Holland).De medley werd gemaakt en ingezongen door DJ Ferry Bosman.Naar nu blijkt, was dit de schuilnaam van de zoon van niemand minder dan Veronica-legende Krijn Torringa!Ferry maakte de opname samen met zijn zussen en een typetje genaamd Kees Snijbonenmolen (een knipoog naar de Dik Voormekaar Show/Snijbonenmolensisters).In deze medley zongen zij met gekke stemmetjes over bekende hits heen. Ik herinner mij de volgende fragmenten en teksten:"Wij zijn de snijbonen molen sisters, we zingen heel Noord Holland plat, als er ook iets maar valt te zingen dan komen we zeker, wat dacht je wat"Een medley/parodie op Tom Manders (Dorus): "Er zitten twee motten..."De meezinger: "Show me the way to go home"De tekst: "Oh lieve Ingrid, je weet niet waar je in zit..."Of: "kijk toch eens even hoe wij allemaal, hier aan de gang zijn, ik zie ik zie wat jij niet ziet""Tijd is mijn vijand, ik lig m'n pij all weg, we liepen vaak hand in hand en ik weet niet wat ik zeg. Ook moet jij eens gaan, dan kom je weer bij mij. Dan zijn we weer bij elkaar en dan komen er weer eens klaar" (waar slaat dat nou weer op?)Misschien make ze ook nog een parodie op Abracadabra van de Steve Miller Band: "Bla bla bla, ik lust geen komkommer en ook geen sla."Heeft iemand toevallig nog oude uitzendingen, jingletapes of cassettebandjes van Caroline 2 Bergen waar deze specifieke "Bosman/radio Caroline 2 -parodietape" op staat?Of weet iemand of dit unieke materiaal ergens is gedigitaliseerd?Ik zou het echt fantastisch vinden om dit na al die jaren weer eens terug te horen. Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken en het induiken van de archieven!Met vriendelijke groet,StevenUpdate in de zoektocht:Inmiddels ben ik achter een belangrijk, maar helaas ook erg droevig detail gekomen. De DJ die destijds de schuilnaam Ferry Bosman gebruikte, was in werkelijkheid Marc Torringa (de zoon van Krijn Torringa). Marc is helaas op 21 juni 2018 op 55-jarige leeftijd overleden.Dit betekent dat de maker er zelf niet meer is om in zijn archieven te duiken. Mijn hoop is daarom nu volledig gevestigd op oud-collega's die destijds bij Radio Caroline 2 in Bergen draaiden, de voormalige stationseigenaar, of trouwe luisteraars die deze unieke bandparodie / carnavalsmedley destijds op cassettebandje hebben opgenomen en bewaard.Mocht iemand nog opnames hebben liggen van de "Snijbonenmolensisters" en de rest van deze knotsgekke medley van Marc, dan zou dat een prachtig eerbetoon zijn aan zijn vroege radiowerk. Ik hoor het heel graag! 1 uur geleden1 u. bewerkt door Steven Aanvulling info
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Auteur Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren (Of pagina 13 in de pdf) 1 uur geleden1 u. bewerkt door Steven
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.