Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klassement

Populaire bijdragen

Inhoud met de hoogste waardering op 01-11-22 in Blogartikelen tonen

  1. Qmusic blijft de tweede grootste radiozender van Vlaanderen en versterkt met 12.8% haar positie nog verder bij het brede publiek (12+). Ook binnen de zenderdoelgroep staat Qmusic stevig met een mooi marktaandeel van 24.7% (18 tot 44-jarigen). Joe blijft scoren als derde grootste zender en houdt de vorige recordwinst vast met 10.7% marktaandeel bij het brede publiek (12+). Ook bij de zenderdoelgroep 35-54 jarigen blijft Joe op koers met 15.1% marktaandeel. Dat blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers die vandaag, woensdag 19 oktober 2022, bekendgemaakt werden voor de periode van 1 mei 2022 tot en met 31 augustus 2022. Michael Dujardin, channel manager Qmusic: “Het Qmusic-team is bijzonder blij dat we elke CIM-meting opnieuw bevestigen als tweede grootste radiostation van Vlaanderen. Met onder meer Maarten & Dorothee en Vincent Live zetten we in op vaste afspraken met onze luisteraars. Dit vaste aanbod geven we regelmatig een extra boost met acties die hen aan de radio, smart speaker of Q-app kluisteren. Denk maar aan Elke Beller Wint Een Bitcoin, De Ketting en recent nog de spannende ontknoping van Het Geluid. Ook de volgende maanden is dàt wat je van Qmusic mag verwachten." Robin Vissenaekens, channel manager Joe: “Het is ontzettend fijn om te zien dat Joe een gevestigde waarde is geworden voor bijna een half miljoen luisteraars per dag in Vlaanderen. Ook onze familie van radiozenders op DAB+ wordt elke keer groter. Zo winnen Joe Easy en Joe 80’s & 90’s alleen maar luisteraars. We zitten nu middenin de finaleweek van de Top2000 waar we met onze DJ’s de beste muziek laten knallen.” Afbeelding: Dorothee Dauwe en Maarten Vancoillie (foto Qmusic)
  2. MNM is de grootste jongerenzender van Vlaanderen. Dat blijkt vandaag uit de nieuwe meting door het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). De VRT-jongerenzender bereikte afgelopen maanden (mei tot augustus 2022) dagelijks bijna 1 op 5 van de 12- tot 24-jarigen in Vlaanderen en is daarmee uitgesproken marktleider op die jonge doelgroep. Radio2 blijft met voorsprong de grootste radiozender. Alle VRT-radiomerken laten stabiele cijfers optekenen. Steven Lemmens, nethoofd MNM en Studio Brussel: "We zijn heel blij dat de jonge luisteraars hun weg vinden naar MNM! Met acties als MNM Blokhut en onze zomeruitzendingen aan zee, proberen we die jonge doelgroep aan te spreken. Het is dan ook fantastisch om te zien dat we daarin slagen." Radio2 haalt een marktaandeel van 28,3% en is daarmee afgetekend marktleider in een radiolandschap dat een steeds diverser en rijker aanbod aan (digitale) zenders telt. Radio 1 haalt ook in deze golf een stevig marktaandeel van 8,5%. Ook Klara handhaaft zijn marktaandeel van 2,4%. Studio Brussel ten slotte houdt zijn marktaandeel stabiel op 7%. De cijfers slaan enkel op het live luisteren naar radio. Het groeiend audio en podcast luisteren is hier niet inbegrepen en daar zet VRT ook sterk op in. Zo haalden de VRT-podcasts over alle platformen heen in september maar liefst 3,4 miljoen starts. Ook het beluisteren van korte radio- en audiofragmenten in de VRT-apps steeg afgelopen periode verder door naar bijna 1 miljoen starts per maand. Els Van de Sijpe, Manager Radio & Audio bij VRT: "De bijna 2,6 miljoen luisteraars die dagelijks op één van onze radiomerken afstemmen, kunnen zich schrap zetten voor een straf VRT-najaar, met veel livebeleving. Zo geeft Studio Brussel vandaag alvast de aftrap van De Jaren Nul, een muzikale topweek in een virtueel decor. MNM bouwt op naar de finale van De Strafste School en eind oktober verwelkomt Klara duizenden liefhebbers van klassieke muziek in Brugge. En er volgt nog veel meer om naar uit te kijken dit najaar, met onder meer de Radio 1 Sessies, de MNM1000, De Warmste Week in Hasselt en heel Vlaanderen, de Radio2 Top2000 in Roeselare en De Tijdloze."
Dit klassement is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.