Overige landen
Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.
3.749 discussies in dit forum
-
Recently uploaded to YouTube "In 1960 Joe Meek had a weekly series of 15-minute shows on Radio Luxembourg called "It's A Triumph". These shows began in April 1960 and were made to showcase records made on Joe's own "Triumph Super-Fi Sound" record label. The shows were presented by either Ricky Wayne, himself a Joe Meek artist, or as per this one, Joe Meek himself using the pseudonym of Johnny Watts."
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Werner Tschoepe. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 418 weergaven
-
-
Deze opname komt van Mike Grant op cassette. Het is een middengolf opname van Radio Luxemburg en volgens het label op de cassette is deze van 2 April 1973. Op 42:46 in de opname wordt er aan de afstemknop van de radio gedraaid en komen we uit bij de nieuwslezer (Arend Langenberg?) op één van de Hilversumse zenders. Vervolgens is er ook nog even een Duitse zender te horen. Met dat gedraai aan de afstemknop geeft het wel een leuk tijdsbeeld vind ik. [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 640 weergaven
-
-
Deze opname komt van Mike Grant. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 582 weergaven
-
-
Dit is een opname, op cassette gezet door Mike Grant, waarvan ik de uitzendtijd niet weet, het was "in de vroege ochtend". [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 559 weergaven
-
-
Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 153 weergaven
-
-
Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 265 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. [verborgen inhoud] Het is maar een kort fragment, maar wat geweldig om dit te horen. Eerst hoor je TW, dan kort Noel en vervolgens leest Paul Kaye het nieuws! Op de kleine bandjes van Peter staan veel kleine fragmenten, ik ga kijken hoever ikzelf kom om die te identificeren maar zal niet schromen om ook jullie help daarbij te vragen.
-
- 0 antwoorden
- 494 weergaven
-
-
Dit komt van een cassette van Mike Grant. De opname besluit met de zendersluiting. Begintijd heb ik "gegokt", exacte datum is niet bekend. [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 735 weergaven
-
-
Dit Luxy programma is opgenomen door Hans Hogendoorn. [verborgen inhoud] De Powerplay is Everlasting Love van Rex Smith en Rachel Sweet.
-
-
- 2 antwoorden
- 285 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Peter van den Berg, is beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. [verborgen inhoud] Onlangs kreeg ik een e-mail van Hans Knot of ik Frans Klaasen wilde bellen. Frans had het banden archief van Peter van den Berg geërfd. Peter was journalist bij de Volkskrant en is eind vorig jaar overleden. Vorige week heb ik het banden archief van Peter van Frans gekregen en dat ben ik momenteel aan het digitaliseren. In dat archief zitten een aantal kleine 2-sporen bandjes en deze opname komt van één van die bandjes (opname op 4,75 cm/s). Ik verwacht over een tijdje opnamen van de banden van Peter hier op het forum t…
-
-
- 14 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Dit komt van een cassette, opgenomen door Mike Grant. [verborgen inhoud] Als ik me niet vergis is Kid Jensen de blonde man, rechts op deze foto:
-
-
- 2 antwoorden
- 974 weergaven
-
-
Deze opname komt van Mike Grant (op cassette). [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 420 weergaven
-
-
Deze opnamen komen van Mike Grant. Het zijn twee stukken: Radio Luxembourg 10-08-1973 01:37-02:00 Kid Jensen Radio Luxembourg 10-08-1973 tussen 02:00 en 03:00 Kid Jensen De datum staat op het cassette label, heb ik niet gecheckt. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 557 weergaven
-
-
Tot middernacht hoor je Paul en na middernacht Dave. [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 753 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Emile Grivel. [verborgen inhoud] Het is slechts een korte opname maar ik vind 't wel een genot om naar te luisteren 😄
-
-
- 3 antwoorden
- 423 weergaven
-
-
Heeft iemand de complete uitzending hiervan kan alleen de eerste uren hiervan vinden.
-
-
- 2 antwoorden
- 129 weergaven
-
-
Ook deze komt van een cassette, opgenomen door Mike Grant. Tony is nogal aangedaan, Mark Wesley heeft 'm kort voor deze uitzending verteld dat Elvis is overleden. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 474 weergaven
-
-
In Nederland kennen we Benny Brown o.a. van Cable One, maar hier is-tie op Radio Luxembourg, van een cassette van Mike Grant. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 438 weergaven
-
-
Deze, denk ik toch wel bekende opname bij velen, komt van een cassette van Mike Grant. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 547 weergaven
-
-
Hi guys, for fans of the creaky sound from station of the stars. 10 minutes with Luxy DJ's Tony Prince, followed by Mark Wesley with Top 100 of EMI on 208 meters. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] :)
-
-
- 7 antwoorden
- 723 weergaven
-
-
Dit zijn twee opnamen op één cassette van Mike Grant waar ik op dit moment verder geen informatie over heb (vermoedelijk heb ik deze nog niet verder beluisterd). [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Beiden zijn "studio" opnamen.
-
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Uploaded earlier this month by TennRadioHOF: "This is the audio from the historic first ever satellite broadcast of the WSM Grand Ole Opry in 1980. The show was sent to and broadcast from 208 Radio Luxembourg, hosted by Bob Stewart. This two hour matinee show aired in the evening in Europe, Northern Africa, and Scandinavia. Most of the 1980 Opry stars make an appearance, along with Boxcar Willie." Two hours long, starts with announcements by Bob Stewart who then hands over to regular Opry announcer Grant Taylor.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Luxembourg 208 1980 03 24 Golden Hour Benny Brown 45 min and Barry Aldiss 02.00 – 02.1717 min Benny Brown on the news Luxembourg 208 1980 03 25 Benny Brown 00 40 – 01.00 news with Benny too. Followed by Mark Wesley up till 01.42 42 min [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze opname (waarvan ik de exacte datum nog niet heb kunnen achterhalen) komt van Mike Grant. [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 597 weergaven
-