Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
Een aardig forum, ik heb het al eens eerder gepost, waar veel over zendschepen wordt "gepraat" door ( ex- ) zeelui is dit: http://www.kombuispraat.com/index.php Vul bij de zoekterm "zendschepen" in en zie daar mooie foto's....... Juul
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
6095 khz radio classic Sunday met veel zee materiaal...
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Oud Veronica technicus Jos Hogen was in Noorwegen en ontdekte een aardig radio station met veel jaren 60 muziek: http://www.northernstar.no/index.php
-
- 12 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Voorlopig even m'n laatste bijdrage wegens andere belangrijke zaken. Een leuk interview in het VGO magazine (blad voor gepensioneerden bij de Omroep) [verborgen inhoud] Juul
-
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 2 followers
-
-
bron: Blan - uitgave Muiderkring (toen) [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 533 weergaven
- 1 follower
-
-
-
Je kunt door op plaatsen te klikken allerlei stations beluisteren. je moet wel wat topografische kennis hebben. Maar dat hebben we op school geleerd nietwaar? [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb de naam nogal veel te bewaren. Omdat ons heel archief naar B&G gaat ben ik nog steeds doende om de boel te "schonen'. In augustus 1999 gingen we voor het eerst sinds 1974 “uitzenden” vanuit Lapershoek. We deden de laatste week nog maar eens over. We riepen de luisteraars op om reacties per fax op te sturen. Die had je toen nog. Dat deden ze massaal. Ik ben nu bezig al die faxen die ik destijds bewaard door te kijken en evt. te bewaren. Of weggooien. En een hele stapel kwam ik vandaag weer tegen..................Er zitten er ook nog bij van forum leden hier. Een aantal dacht dat we toen de tijd hadden om die allemaal te antwoorden. Niet du…
-
-
- 1 antwoord
- 996 weergaven
- 2 followers
-
-
Ik ben nog steeds bezig om al onze duizenden foto's, van onze collega's, aan het het beschrijven voor B&G en kwam deze aardige tegen die collega techn. Dick Boll maakte van de kast in studio 2 van Lapershoek. Het was de kast van Ad Bouman en Jurg van Beem. En met name Ad was vaak wat kwijt........"hoe zou dat nou komen?"
-
-
- 1 antwoord
- 622 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 4 antwoorden
- 960 weergaven
-
-
Ooit al willen weten hoe de Noordzee klonk in 1973 rondom de Norderney of hoe de bel aanboord van de Norderney klonk in 1973. Een uur Lex met een , in kringen bekende en gewaardeerde , roundtour aanboord van de Mi Ami Norderney. Het bewijs dat zeezendermedewerkers in hun vrije tijd ook maar eenvoudige anoraks waren. We zijn dus in goed gezelschap. Watertand en schuimbek bij het horen van dit moois. [verborgen inhoud] Paul de Haan.
-
- 21 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Op de 31ste, Woensdag dus, is Lex te gast bij BNR-Roelof Hemmen. Is er iemand die bereid is dat op te nemen? Juul
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ik weet het nog goed, Lex belde mij en zei " doe effe wat leuke foto's voor een interview met Omroep Gelderland." En fris m'n geheugen nog wat op. Ik kwam de video tegen op You Tube. Hier, in de download, in een wat betere kwaliteit. (you tube kun je hier even snel zien) [verborgen inhoud] bron en ©Omroep Gelderland
-
-
- 15 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 3 followers
-
-
lukt dit om te downloaden ? Laat iets weten aub. Het is de eerste keer dat ik iets probeer om up te loaden. Het is een programma dat ik gevonden heb op een P2P. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Het is 21 december 1972. Lex probeert het popjournaal te lezen maar schiet in de lach. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zit vanmiddag weer eens wat te luisteren naar wat oude banden op mijn bandrecorder. Ik hoorde weer eens een band met stukjes van Lex Harding tijdens de laatste week van Veronica. En toen kreeg ik weer sterk de behoefte mijn grote bewondering voor deze man ter sprake te brengen. Voor mij persoonlijk is Lex zeer belangrijk geweest (en nog) als het gaat om muzikale invloeden en de manier van presenteren. Het stukje wat ik zojuist weer eens hoorde was Lex in de laatste week in gesprek met Juul over hoe Juul destijds bij Veronica kwam. Wat een sfeer kon Lex neer zetten in zijn programma. Wat ik zo bewonder is dat het bij Lex altijd ergens over ging, in tege…
-
- 34 antwoorden
- 7,4k weergaven
-
-
Is dit zo uniek? Kwam dit tegen op Marktplaats,en er werd aardig op geboden.
-
- 20 antwoorden
- 3,9k weergaven
-
-
Ik heb het vaak geroepen en ik zal het blijven doen . Lex Harding is voor mij de belangrijkste dj allertijden . Samen met Ad Bouman is hij verantwoordelijk voor mijn muzikale vorming en smaak. Ik ben hem daar nog altijd dankbaar voor. Lex heeft me vanaf dat ik radio begon te luisteren (1970) muziek laten horen die we nu classic rock noemen en onsterfelijk is geworden . Maar er is meer , het is zijn stem , manier van praten , maar vooral van in het leven staan wat me boeit . Gisteren zat ik tot tranen toe geroerd toen we bij hem op zijn landgoed konden zien dat er een Lex is die heel erg materialistisch voor zijn werk bezig is geweest ,maar dat heeft gecombineerd met …
-
- 12 antwoorden
- 3,2k weergaven
- 1 follower
-
-
41 jaar geleden vandaag: Lex Harding [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-BSIYO3ZOULEI.mp3 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-DNPT7MF6SGR7.mp3 hierbij 2uurtjes lex harding fijn weekend janV
-
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
-
-
Ik heb een klein deel van een twee uur durend programma door Lex Harding (31-12-1971) waarin 20 millionsellers van The Beatles. Het is een beetje in fragmenten opgenomen, maar kan dit redelijk herstellen. Toch, voordat ik hier nogmaals (eerste poging is per ongeluk gewist) aan begin, vraag ik mij af of dit programma in zijn geheel al ergens aangeboden is. Ik heb het zelf nog nergens anders gehoord.
-
- 14 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
In Augustus 2004 kwamen de radio programma's, die via de 828 werden uitgezonden ivm de herdenking van het verdwijnen van Veronica op 31 Augustus 1974, uit studio Lapershoek. Hier kun je een aantal fragmenten zien en horen van het programma van Lex Harding, dat op 31 Augustus 2004 werd uitgezonden tussen 16:00 en 17:00. Lex Harding spreekt met Patricia Paay, onder andere over "vroeger bij Radio Veronica" en Patricia vertelt wie zij een "schat" vond, maar ook wie zij de "grootste arrogante bal" vond. Adam Curry schuift ook aan.
-
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Maandag 29 augustus is oud-Veronicadeejay Lex Harding te gast in TinekeShow. Op woensdag 31 augustus, precies 42 jaar nadat Radio Veronica haar uitzendingen vanaf de Noordzee moest staken, opent in Nijkerk een expositie over de geschiedenis van de zeezenders in het algemeen en van Radio Veronica in het bijzonder. Lex Harding is één van de initiatiefnemers.
-
- 22 antwoorden
- 3,7k weergaven
-
-
In Elsevier van 26 oktober staat een interview met Lex Harding.
-
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Mooi interview met Lex Harding in NRC door Auke Kok. Dus NRC lezers........
-
- 30 antwoorden
- 3,7k weergaven
-