Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.004 discussies in dit forum
-
Op verzoek heb ik het super 8 filmpje wat regelmatig te zien is op de achtergrond bij de Radio 192 Drive In show nog een keer online gezet. Ook volgende week, zondag 22 september, is er weer een Radio 192 drive show in Naaldwijk. Dit ism Museum Rockart en met de originele discobar. Met dank aan Ad Bouman. Vergeet niet de kwaliteit omhoog te zetten rechts onder in beeld. http://youtu.be/ISjSoKEEFYw Het is alweer video nr. 100 op dit kanaal Radio video's & The Fortunes video's
-
Zaterdag was ik even in Den Haag en daar zag ik bij Foto Hafo in de Wagenstraat een molen met ansichtkaarten voor de deur staan. 'Unieke stadgezichten' van zwartwitkaart.nl. Sowieso ook 2 plaatjes van de stranding van de Norderney. 1 zeg maar 'en profil' en 1 die je op bijgaande foto ziet. Dacht niet dat er een fotograaf vermeld stond.
-
Vanmorgen zag ik dat de snelkoppeling naar de Stichting Norderney ( www.norderney.nl )niet meer werkte en ontdekte dat daar nu 192 aan toegevoegd is . Dus een verandering ? of ging er bij mij iets fout ?
-
Zaterdag 31 augustus 2013 is de Zeezenderdag van de Stichting Norderney opgenomen in Museum Rockart om zondag 1 september te worden uitgezonden. Een 24 minuten durende impressie met programmaflitsen en interviews staat nu online op YouTube. Met dank aan alle die deze samenvatting mogelijk gemaakt hebben , maar in het bijzonder aan Hélène Zack en Wim van de Water Mediapages. On the 31st of August we recorded a show which was aired on the 1st of September 2013 on http://www.192radio.nl 39 years ago Radio Veronica had to stop transmission it's very popular program to The Netherlands and Europe. This program was recorded and aired in memory of the world's longest s…
-
- 10 antwoorden
- 3,1k weergaven
- 1 follower
-
-
has anyone a recording of this programme, please? thank you robin richardson, Maesteg, Wales /
-
De 19-tig show met Rob Hudson. Caroline-19790912-1407-1507-RobHudson-19tigShow
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Zaterdagavond om 20u kun je de non-stop UK Top 40 van 16 september 1972 meepikken op www.192radio.nl. De volledige lijst staat op de site van de stichting Norderney (voortaan ook met hoesje van de nummer 1) Een kleine verduidelijking over de UK Top 40 van 5 september 1970 die vorige week uitgezonden werd. In de onderste regionen van de lijst kwam wat er uitgezonden werd niet helemaal overeen met de lijst die op de site stond. De volgorde zoals in de show te horen, komt echter wel overeen met die op de officiële site van The Official Charts Company: http://www.officialcharts.com/archive-chart/_/1/1970-09-05/ Op de Norderney-site stond de lijst zoal…
-
- 0 antwoorden
- 965 weergaven
-
-
Twee jaar lang al hoor je elke zaterdagavond om 20u een non-stop UK Top 40 op 192radio. Deze week is de lijst van 5 september 1970 aan de beurt. Neem een kijkje op de site van de stichting Norderney voor een volledig overzicht: http://norderney192.nlee/index.php/site/norderney_top40_en_tipparade/#uktop40_lijst Veel luisterplezier. Volgende week 1972
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Norderney site has been suspended....????? What's going on? Gr. Bob
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Op internet, april 1960, vertrek Borkum Riff vanuit Emden...
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
In 1979 kocht ik wat leuke banden bij Hans Knot die voor mij ook in 1980 al iets heel geweldigs op radiogebied had gedaan. Het waren de programma's van de Freewave Radio Show. Ik heb er maar een paar, nog wel wat meer dan dat er hier nu online staan. Het werd uitgezonden op Radio Nolan Vlagtwedde en aan die programma's heb ik een geweldige herinnering. Ze zijn geweldig om te beluisteren, zeker als je ook een fan van het blad toen was, dat ik las net als Radiovisie. De radioshows werden gepresenteerd door Ton Vogt (Hans Knot), Paul Jan de Haan en nog iemand. Ik weet het niet meer zo precies. Het waren Shamrock banden en heb een hekel om die dingen te digitaliseren, m…
-
- 28 antwoorden
- 7,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Zo, de REVOX PR99 is weer even snel geïnstalleerd na de verhuizing en gekoppeld aan de "oude" iMAC. En zie daar de recent opgedoken band met daarop een sportprogramma van Henk van Dorp en Frits Barend loopt de iMAC binnen. Het werkt weer !...... ( met die mooie nieuwe aandrukrol ). De schroeverdraaiers en evt inbus die je ziet zijn om de kop "recht" zetten. Juul
-
Veronica Top 40 en Tipparade 25-08-1873 13-18 uur. Lex Harding en Tom Collins. Opgenomen in Ermelo. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WQLJGDYADSEW.mp3 Douwe
-
Drie uur Radio Monique met Luc Dardin. Monique-19870801-0700-1000-LucDardin-DeZaterdagmorgenNetUitJeBedKlaarmakenVoorDeBoodschappenDoen
-
http://www.offshoreechos.com/Ronan%20O%27Rahilly.htm Robin
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo forumleden, Sinds jaren luister ik al naar de nationale zatermiddaggebeurtenis op 192 Radio. (Af en toe ook wel eens op Extragold). Tot vandaag heb ik mij afgevraagd, welke hitparade er na augustus uitgezonden zou worden. Eigenlijk had ik verwacht, dat er weer een oude Veronica hitparade uitgezonden zou gaan worden. Tot mijn verbazing wordt er echter gewoon doorgegaan met de hitparade van 1974. Nu zijn de hitparades van september nooit uitgezonden. Vanaf oktober 1974 is de TROS de Nederlands top 40 uit gaan zenden. Mijn vraag is: Gaat 192 Radio deze hitparades nu ook allemaal uitzenden? Het hoort toch eigenlijk niet thuis bij de Stichting Norderney. Is het niet…
-
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
De Top 40 op Radio Mi Amigo, gepresenteerd door Frans van der Drijft MiAmigo-19741012-1400-1610-FransVdDrift-Top40&Tipparade
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Radio Noordzee scanproject en Hitlijstenboek Inventarisatie In 2009 na een Hitparadedag vroegen Bert en ik ons af wat er uit de korte periode van 21 februari 1971 tot en met 31 augustus 1974 aan gedrukte exemplaren van de Radio Noordzee Top 50 bewaard is gebleven. De Top 50 kom je niet veel tegen en de meeste verzamelaars richten zich op andere hitlijsten. Ik besloot het te gaan uitzoeken. Ik ben de eerste tijd bezig geweest om aan verzamelaars van de Radio Noordzee Top 50 te vragen wat zij bezitten en in welke staat de lijsten verkeren. Naast de 180 gedrukte exemplaren zijn de eerste 4 Top 50’s en 32 Playlisten in de Pop-Telescoop gepubliceerd. Ik wist d…
-
- 37 antwoorden
- 12,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Toch enigszins verrast dat Radio 192 toch verdergaat met de top 40 van ná de zeezenders. Ik persoonlijk vind dat wel fijn, want de top 40 werd de hele maand september 1974 nooit uitgezonden en op Hilversum 3 moesten ze binnen twee uur er altijd veertig platen doorheen rammen. Ik ga er vanmiddag weer even lekker voor zitten. Ik zou zeggen: ga zo door. Rob en Bert horen bij de zaterdagmiddag.
-
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Voor die gene die er geen genoeg kunnen krijgen Ik (Power Music Radio) laat jullie deze zondag vanaf 08.00 uur nog eenmaal genieten van de laatste lootjes van de Top 1000 uit 1974 + de 500ste top 40 en Tipparade. Hier is de link om te kunnen luisteren: Power Music Radio Pop Up Player Sorry verkeerde aanvangstijd vermeld. Moet zijn vanaf 07.00 uur. (nog vroeger op dus)
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Zaterdag 7 september in EenVandaag: Cornelis Vreeswijk. Benieuwd of 'het schip' nog langskomt... http://www.eenvandaag.nl/binnenland/47071/cornelis_vreeswijk_portret_van_een_bon_vivant_
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Stephen Bischop Caroline-19790907-1700-1800-StephenBishop Caroline-19790907-1815-1850-StephenBishop
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
De laatste dag Radio 558. Om 12 uur nam Radio Caroline de 558 kHz over en verhuisde het station naar de 819 kHz. Wordt vervolgt. 558-19881105-0800-0900-Onbekend 558-19881105-0900-0945-PeteMcKenzie-3om3 558-19881105-1015-1100-PeteMcKenzie-3om3 558-19881105-1100-1200-PeteMcKenzie&WalterSimons-Afscheid558 Met dank aan Wim/Sapuripong voor het beschikbaar stellen van deze serie cassettes.
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
7-9-13 192 nb.pdfLaten we het een keer proberen, de gebruikelijke mix Nederbeat van bekend, onbekend, lp, b kantje enz. Wat? Lees mijn sanskriet in de bijlage en trek je eigen conclusies (bijvoorbeeld, schoon schrijven was niet zijn beste kant... ) Als je een foutmelding krijgt, open hem met je gewonde pdf reader...)
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Paul May en Arnold Layne RNI-19720612-1900-2000-PaulMay RNI-19720612-2000-2100-PaulMay RNI-19720612-2100-2200-ArnoldLayne
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-