Spring naar bijdragen

Aanwinsten voor je collectie


Annerob

Aanbevolen berichten

Een topic waarin je de nieuwe aanwinsten voor je Veronica collectie kunt tonen. Op het "oude" forum zag je in een soortgelijk topic nog wel eens wat voorbijkomen, dus...

Vandaag heb ik mijn collectie ook weer wat kunnen uitbreiden. Met enkele direct Veronica gerelateerde zaken en met enkele indirecte zaken.

Allereerst:

null_zps5dc1c2c7.jpg

null_zpsa882d6ea.jpg

Een volgens mij originele studiotape (volspoor mono) met een sponsorkwartier, in doosje.

Helaas klopt het doosje niet met de tape. De tape is uitgezonden op 22-5-1966, echter het doosje geeft 30-10-'66 aan.

Het mag de pret niet drukken.

Het betreft een zeer goed behouden opname van "Radio Renault", door Willem Duys.

Indien hij niet in het stichting archief aanwezig is, zal ik 'm zo spoedig mogelijk digitaal aanleveren.

Mocht hij al wel in het archief zitten, dan komt hij, na toestemming, hier online.

2e aanwinst:

null_zps826def75.jpg

Puntgaaf! Maar... Een onverlaat heeft de originele opnamen gewist! Je zou hem/haar toch kielhalen!

Mocht iemand de bijbehorende opnamen digitaal beschikbaar hebben: Ik houdt me aanbevolen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een ripje van de orginele cassette tape,

Kant A;

http://www10.zippyshare.com/v/33868833/file.html

Kant B,

http://www10.zippyshare.com/v/14537113/file.html

Ik heb de hele serie op cassette gehad,ivm de slechte staat van de cassette's heb ik ze allemaal digitaal gemaakt,en de cassette's weggooit.

Have fun;Mart538

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben de opnamen in ons archief zitten. De data die we hebben: 23 oktober en de 30ste.

Dit heb ik destijds in ons archief genoteerd:

De banden kwamen boven water via Frits Bolsenbroek uit Apeldoorn die ze weer van z'n vader had en die kende iemand van het reklameburo dat de programma's had gemaakt!

In dit programma reklame voor de nieuwe Renault 16.

Willem Duijs draaide "lichte muziek" uit de Phonogram stal.

Toen werd de leus "createur de automobile" al gebruikt. (nu ook 2003-2004 in spot op de radio)

Het programma liep tot en met december 1966

PS Rob Hoe kom je nu aan deze band? (alleen maar interessant om te weten meer niet ).

Scan van band in archief: tape renault-okt66.jpg

b8n77q.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Simpel, Juul,

Ik ken Frits weer heel erg goed! ;)

En hij heeft me de tape gisteren geschonken.

Maar die opname van de 30e oktober moet je dus even beluisteren... Want het doosje heb ik nu, maar daarin zit de uitzending van 22 mei! (die datum wordt door Willem genoemd en bij de slagzin actie wordt de komende zomervakantie genoemd) Reclame van de R16 herinner ik me niet, wel van een USA Renault, de Rambler. Maar daarvoor moet ik de tape dus nog een keer goed beluisteren.


Ok...

1. Barbra Streisand - The Minute Waltz

- Reclame: Renault -4 (vrijbuiters, slaande achterklep)

2. Alex Bradford Singers - Left my sins behind me (Zo'n "neger gospelgroep" volgens Willem...)

- Reclame: Slagzin prijsvraag met ingebouwde autoradio als prijs)

- Uitslag prijsvraag 2 weken geleden ( Mijnheer de Leeuw krijgt een radio in zijn Ford Taunus 12m)

3. Martine Bijl - Het Bloemendaalse bos

- Reclame: Renault 8 ( Ideaal.. En met gesloten koelcircuit)

4. Ella Fitzgerald - Lady be good

- Reclame: Rambler Renault ( in enkele seconden naar 160 km/u....)

- Afsluiting programma


Hier een ripje van de orginele cassette tape,

Kant A;

http://www10.zippyshare.com/v/33868833/file.html

Kant B,

http://www10.zippyshare.com/v/14537113/file.html

Ik heb de hele serie op cassette gehad,ivm de slechte staat van de cassette's heb ik ze allemaal digitaal gemaakt,en de cassette's weggooit.

Have fun;Mart538

Ze worden "as we speak" weer op de cassette opgenomen! Dankjewel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 'em beluisterd en kwam op 7'34" de datum tegen. Mooi, dan kan ik dat even veranderen in onze dBase.

Zat dus de "verkeerde" band in het doosje.

Ik heb dat programma toen ik dat kopieerde niet afgeluisterd. Ik denk dat ik dat tijdens m'n werk op de TROS gedaan heb en dat Frits daarna de bandjes weer mee retour genomen heeft zoiets...

Is ook al weer 10 jaar geleden.

Maar dank voor je opmerkzaamheid!

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een ripje van de orginele cassette tape,

Kant A;

http://www10.zippyshare.com/v/33868833/file.html

Kant B,

http://www10.zippyshare.com/v/14537113/file.html

Ik heb de hele serie op cassette gehad,ivm de slechte staat van de cassette's heb ik ze allemaal digitaal gemaakt,en de cassette's

Have fun;Mart538

Dag Mart is het mogelijk om de hele serie hier te plaatsen heb van middag een tijd gezocht op marktplaats of de serie daar nog te verkrijgen is maar helaas.Groetjes en alvast bedankt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.