Spring naar bijdragen

Annerob is er ook!


Annerob

Aanbevolen berichten

Hallo cafebezoekers!

Ik zal me even officieel voorstellen:

Mijn naam is Rob, en sommigen kennen mij vast al wel van andere forums op zeezender of audio gerelateerd gebied.

Ik ben opgericht in 1963, waarna ik in augustus 1964 voor het eerst het daglicht zag!

Van de zeezenders heb ik helaas te weinig meegemaakt. Oja, vanaf het moment dat ik in de gaten kreeg wat het was en inhield, ik zal een jaar of 6 á 7 geweest zijn, ben ik gaan luisteren. Op 31 augustus heb ik, net 10 jaar en een paar dagen oud, in tranen voor de radio gezeten.

Toen ik een jaar of 10 was, kocht ik m'n eerste cassetterecorder, een Philips N2203, waar ik al snel mee vastliep.. Er moesten spoelen aan een recorder zitten, en een pauze stand!

Dus kwam er een gebruikte Grundig TK145, werd er samen met pa een mengpaneeltje en versterkertje gebouwd, en begon het "radio maken" vormen aan te nemen.

Ik zal niet te veel in details treden, maar eenmaal op 17 jarige leeftijd werd mijn radiostationnetje opgerold.. Op dat moment bestond de studio, welke gelukkig bleef staan, uit een tweetal bandrecorders op rechts en 2 draaitafels op links.. Samen met cassettedecks, mengpaneel, tuner en versterker een heel bezit voor een 17 jarige.

Daarna ben ik op het rechte pad gebleven...

Zo recht dat ik tegenwoordig bij de Politie mag werken. Niet als agent hoor... Ik werk in de facillitaire tak, zeg maar. Dieseltjes ( tot 2200pk), koelingen, No-Break.. dat soort spul. ;)

Daarnaast zijn er hobby's. De audio/radiohobby ging in de loop der jaren naar de zolder en er kwam een Jeep op de oprit.. Terreinrijden, sleutelen, weer terreinrijden, sleutelen... repeat...

Maar 4 jaar geleden kreeg ik, komende van m'n werk, een behoorlijk heftige aanrijding op de snelweg.. Auto totall loss, nekpijn... verder alles prima. Rijden met de Jeep was in een klap over: Ik kon dat gestuiter niet meer hebben! ( Hij is er nog steeds trouwens, die Wrangler! ;) )

Dus tijd voor een ander tijd verdrijf en dus maar weer eens een bandrecorder van zolder gesleept. Tape erop en... Veronica 538... "Dit is het laatste uurrrrr"..

Natuurlijk het gehele uur beluisterd.. en wéér waren er trieste gevoelens.. Woede, bijna. Dat onrecht stak, na al die jaren, nog steeds!

Ik was in de 80's nog eens op de Norderney geweest, toen ze in Doesburg lag, en dus google maar eens aan het werk gezet. En verdomd: Ze bestond nog! De dag erop in de auto en naar Antwerpen.. ZIEN moest ik 'r!

Tja, en 2 weken later stond ik al in Lapershoek, tussen mannen die ik vroeger aanbeden had.. Adje, Juul.. Zelfs Oom Bull was er!

Ik was weer helemaal in de ban.. En sinds die tijd ben ik weer geheel zeezender minded!

Daarnaast liep die bandrecorder hobby wat uit de klauwen.. 60 stuks staan er hier inmiddels.. Van Sony TC-900, via Akai 4000DS naar TEAC A3300sx en Philips N4520,,

Ik zou bijna vergeten te zeggen dat er ook nog een gezin is... Vrouw Annette, zoon Edgar en dochter Chloë. En natuurlijk onze trouwe viervoetster: Kayleigh.

Woonachtig zijn we in het rustige Didam. (tegen de Duitsegrens, langs de A12)

Zo, daar wilde ik het maar even bij laten!

Groeten, en hopelijk zien we elkaar hier vaak!

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.