Spring naar bijdragen

Wie weet er iets van deze LP?


Annerob

Aanbevolen berichten

Vrienden,

Van een bevriende bandrecordergek kreeg ik onderstaande vraag:

Hey Rob,

Ik heb een vraagje aan je. Ik ben samen met een vriend op zoek naar alles over de band waar onze vaders in gespeeld hebben en nu is er mogelijk ooit een lp uitgebracht op Negram/Delta/Imperial in samenwerking met Radio Veronica en organisatiebureau Jan Vis. Ik weet niet uit welk jaar of hoe de lp heet, maar de band van ons pa heette the Trills. Heb jij misschien een linkje naar lp's die Radio Veronica uitgebracht heeft, of zou jij anders eens op het forum bij mede Veronicanen rond willen vragen of iemand weet heeft van die plaat?

Wij zouden dat namelijk zo graag eens horen, en natuurlijk graag die plaat hebben, maar als we maar weten hoe hij heet, dan kunnen we er naar op zoek.

Laurens.

Tja, ik heb even rond zitten neuzen op internet en tussen de LP's die ik bezit, maar niets van de Trills gevonden.

Wie kan mij info geven over de LP?

Alvast dank voor het meezoeken!

Groeten,

Rob

PS: Ik zet deze vraag overigens ook uit op andere radio gerelateerde forums, om de kans op vinden te vergroten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels heb ik iets meer info verkregen.

Het zou gaan om een LP uit '66 of '67.

Daar ben ik dan zelf weer mee ann het werk geweest, en dan kom ik op 3 LP's die, m.i., in aanmerking zouden kunnen komen:

1966: Radio Veronica Tienerband Show (Imperial). Een album genoemd naar het gelijknamige programma op Radio Veronica.

1966: Teenbeatclub Volume I (Artone). Dit album, met onder meer werk van de Maskers, de Clungels en Margie Ball, was vernoemd naar het gelijknamige programma op Radio Veronica.

1966: Teenbeatclub Volume II (Funckler). Deel twee en opvolger van het bovenstaande album met onder meer werk van Bob Bouber, Haigs en Gonnie Baars.

Deze info komt 1:1 van www.soundscapes.info

Wellicht heeft iemand de tracklist van deze LP's? Dan kunnen we ze uitsluiten of "eureka" roepen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond wat informatie over die elpee Tienerband Show. Misschien kom je hier wat verder mee:

De Virtuals stonden bij het impressariaat Jan Vis uit Den Bosch onder contract. De LP Tienerband Show was een door Jan Vis gesponsorde produktie. Songs van de LP werden regelmatig op Radio Veronica gedraaid.

http://indorock.pmouse.nl/virtuals.htm

Dat album verscheen ook inderdaad op Imperial. Het lijkt een elpee waaraan verschillende bands meewerkten. Misschien dat 'The Trills' (Thrills?) dat onder een andere naam deden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noch 'Trills" of "Thrills" komen in het boek "25 jaar popmuziek in Nederland" voor.

Wel de LP's "Tienerband show" (imperial ila252)

"Teenbeatclub deel 1"(artone dos243) en

"Teenbeatclub deel 2"(funckler pfr4)

Als de groep op een van deze platen had gespeeld moeten ze erin staan.

Overigens is dit boek een must voor elke nederpop liefhebber, ik heb dit exemplaar al zo'n 27 jaar in mijn bezit.

isbn 90-274-94-83-5

Teenbeatclub was het sponsor programma van CBS/Artone op radio Veronica gepresenteerd door

Wim Croupier (Wim-Jaap van der Laan/meneer Grönloh) en Joost en/of Tineke.

Niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, Niels...

We zoeken verder..


Ik heb nog wat aanvullende vragen gesteld, en kreeg het volgende antwoord:

Het is echt The Trills zonder h inderdaad hier is wat info op nederbiet.nl: http://www.nederbiet.nl/trills.htm

Overige leden waren Hansje van Heesch op drums, Toon de Jong op basgitaar, Adje Derks op sologitaar. Ze kwamen allemaal uit Druten en hebben vaak in het voorprogramma van The Outsiders gespeeld, daar hebben ze zelfs mee door Nederland getoured.

Verder zou het nummer dat op de gezochte LP staat destijds een keer in "Alle remmen los" gedraaid zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Er is wat meer info beschikbaar:

Er zijn twee keer opnamen gemaakt: de eerste keer voor radio Veronica door Wim Jeuken (?) uit Nijmegen daarmee zijn ze toen ook naar Hilversum geweest en hebben een interview gehad voor in Alle remmen los in het kader van de regiobandjes. Blijkbaar had radio Veronica een item waarin lokale bandjes zich voor konden stellen.

De tweede keer was voor de verzamellp waar we naar op zoek zijn, dat was dus in de Pas in Heesch met The Ferrari's en nog meer bands, er zijn toen ook foto's gemaakt, een interview gehouden en die zijn gepubliceerd in of muziek expres of muziek parade, maar in ieder geval in 1 van die twee bladen.

Deze info komt overigens van één van de bandleden.. Aandragen van bepaalde zaken doet hersencellen wekken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Inmiddels heb ik iets meer info verkregen.

Het zou gaan om een LP uit '66 of '67.

Daar ben ik dan zelf weer mee ann het werk geweest, en dan kom ik op 3 LP's die, m.i., in aanmerking zouden kunnen komen:

1966: Radio Veronica Tienerband Show (Imperial). Een album genoemd naar het gelijknamige programma op Radio Veronica.

1966: Teenbeatclub Volume I (Artone). Dit album, met onder meer werk van de Maskers, de Clungels en Margie Ball, was vernoemd naar het gelijknamige programma op Radio Veronica.

1966: Teenbeatclub Volume II (Funckler). Deel twee en opvolger van het bovenstaande album met onder meer werk van Bob Bouber, Haigs en Gonnie Baars.

Deze info komt 1:1 van www.soundscapes.info

Wellicht heeft iemand de tracklist van deze LP's? Dan kunnen we ze uitsluiten of "eureka" roepen..

Deze albums zijn te bestellen bij fonos.nl

De site waar ik de naam voor bedacht en als dank een Teebeat-CD kreeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.