Spring naar bijdragen

het is er dan toch van gekomen ...


peter

Aanbevolen berichten

Beste forummers,

Voor dit spijtige 'forumschisma' was ik bij sommigen van jullie misschien beter bekend als eurocat,

geboren in 1973 en getogen ten noorden van antwerpen, ben ik zo rond 1982 besmet geraakt met het muziekvirus. Het begon allemaal toen mijn buurmeisje me 'the land of make believe' liet zien op avro's toppop. Ik was er meteen weg van. Maar nog meer ontdekte ik het concept hitparade, wat me vanaf de eerste seconde meer dan gefascineerd heeft, al die nummertjes en verschuivingen. Vanaf dan ben ik alles zeer intensief gaan volgen wat hitparade betreft (hetgeen toen dan toch in mijn mogelijkheden lag). Begonnen met avro's toppop op tv en de brt top 30 op de radio. Toenertijd ging het me voornamelijk nog om de cijfertjes en de liedjes, niet om de volledige programma's (wijsheid komt immers met de jaren). Na enkele weken kende ik toch al genoeg liedjes en begon zelf een eigen hitlijst te maken wat ik tot ongeveer 2001 heb volgehouden (zoals ik ooit las : iedereen heeft immers recht op een afwijking ;) ), nadien afgehaakt omdat de liedjes mij minder en minder aanspraken. In 1984 toen ik ziek thuis was op verkenning op de radiofrequenties en zo stootte ik op de tros top 50. Dit was voor mij misschien één van de grootste openbaringen uit mijn kindertijd; van extreem saaie en zielloze presentatie op de brt naar een icoon als Ferry Maat, veel groter kon het contrast niet zijn. Van toen af stemde ik steevast elke dag op hilversum 3 af, en als toenmalig hitparadefreak vond ik uiteraard erg mijn gading op dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag. Wegens ontoereikende financiële middelen als opgroeiende tiener kon ik niet alles opnemen, maar gelukkig is er nu internet ! Met 5 jonge snaken in huis blijft er (voorlopig) niet veel tijd over om de radiogeschiedenis door te spitten. Maar ik geniet hier van elk moment !

Groetjes

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.