Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Cassette naar digitaal

Featured Replies

Geplaatst

Van een programmamaker krijg ik misschien de beschikking over een (heel) grote hoeveelheid cassettetapes. Heeft iemand tips over digitalisering?

Van wat ik lees is belangrijk:

1. Azimuth cassettedeck per tape instellen

2. lossless ruwe data bewaren

3. Dolby uit

4. Bias normal

5. filteren en comprimeren vanuit lossless file

Wie heeft er nog een cassettedeck in de aanbieding?

Geplaatst

Ik heb een Tascam 112R MKII in gebruik. Dit was de standaard tapedeck wat we bij de downloadclub gebruikte. Bereik is 20-17000 khz en je kan heel simpel de koppen afstellen. Zeker als je Wavelab gebruikt om op te nemen is het heel makkelijk om de kop af te stellen op de juiste stand voor de tape. Op marktplaats kom je ze nog regelmatig tegen voor een bedrag tussen de € 50 en € 75.

Geplaatst

Nu even niet op marktplaats maar ik houd het in de gaten!

Geplaatst

Ik heb een Tascam 112R MKII in gebruik. Dit was de standaard tapedeck wat we bij de downloadclub gebruikte. Bereik is 20-17000 khz en je kan heel simpel de koppen afstellen. Zeker als je Wavelab gebruikt om op te nemen is het heel makkelijk om de kop af te stellen op de juiste stand voor de tape. Op marktplaats kom je ze nog regelmatig tegen voor een bedrag tussen de € 50 en € 75.

Ik stel de kop altijd af op gehoor, ik neem aan dat je de phase scope gebruikt in wavelab en net zolang afstelt tot deze in het midden staat?

Geplaatst

Hoever vertrouw je op de techniek of op de menselijke waarneming. Kleurbeoordeling. Ik heb ooit in een drukkerij gewerkt waar de drukker de kleurbeoordeling niet met het oog maar met een spectrometer deed. Reden? De meter is betrouwbaarder dan het menselijk oog. Ik vond het wel prettig, ik ben namelijk kleurenblind (rood/groed, zoals de meeste).

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.