Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst

Is er veel belangstelling voor oude CDC uitzendingen?

groeten Simon

Geplaatst

Leuk. Ik heb hier nog heel veel cassettes met CDC-opnamen liggen, die toch ook eens gedigitaliseerd moeten worden.

Groeten Simon

Geplaatst

Het is de tijd die 't inneemt waardoor het allemaal niet zo snel gaat als ik zou willen.

Ik zal sowieso een keer een bups Countdown Cafe jingles posten. Gr Simon

Geplaatst

Ik wil er mijn weekenden wel voor opofferen, zeker gezien de weersverwachtingen.

Countdown Café heeft vrij lang gelopen. Uit welke periode heb je opnames ?

Geplaatst

Ik wil er mijn weekenden wel voor opofferen, zeker gezien de weersverwachtingen.

Countdown Café heeft vrij lang gelopen. Uit welke periode heb je opnames ?

Vanaf 1988 t/m 1995 en ook nog uit de Kink tijd.

groeten Simon

Geplaatst

Het zal in 1989 zijn geweest dat Tower Of Power weer naar Nederland kwam voor een optreden (AHOY?).

Dat concert werd opgenomen voor Veronica’s Countdown Cafe en werd legendarisch omdat daar de tune van het programma ontstond. TOP speelde nl. een medley met daarin ‘Fanfare/You know it’ waarvan zij een Countdown Café-versie maakten. Die 4 a 5 minuten zijn later door Alfred Lagare teruggemonteerd tot een filler van 2 minuten en was vanaf dat moment de tune van CDC.

Hier is die originele live opname van Tower Of Power: http://snd.sc/HIdKVQ

Groeten Simon

PS: Ik weet het: deze posting hier is discutabel mede omdat ik niet precies weet in welke categorie dit nu thuishoort? (jingles, programma, tunes..) Ik vond het echter wel een mooi vervolg op eerdere postings vandaag over CDC. Mea culpa

• 10 years later...
Geplaatst
Op 18-4-2012 om 09:41 zei simonfex:

Vanaf 1988 t/m 1995 en ook nog uit de Kink tijd.

groeten Simon

Het is altijd flink beroerd om een topic van ruim tien jaar geleden te kicken (Maar de link bovenaan het topic werkt nog, dus ik reken 'm goed), maar... Is deze collectie ooit nog bij iemand anders binnen RTP geraakt? Ik ben zo eerlijk om toe te geven dat ik een absolute leek ben, dus ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten, maar het lijkt dat er vooral van de Kink-tijd maar weinig CDC-opnamen rondgaan. Ik kan ze vooralsnog niet vinden...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.