Spring naar bijdragen

Voor alle ABTT-fans!


Paul

Aanbevolen berichten

Vanavond luisterde ik een uurtje naar LuxuriaMusic, een heerlijk excentriek internet radiostation uit Los Angeles, waar ze muziek draaien die je vrijwel nergens anders hoort. Ik heb deze zender pas vorige week ontdekt en ben er nu al helemaal aan verslingerd.

Op zeker moment viel ik zo ongeveer uit mijn stoel van verbazing. Ik hoorde een liedje dat elke ABTT-fan kan dromen, maar in een bewerking die mij volstrekt onbekend was.

Het staat ook op YouTube, zag ik daarnet. Luister zelf maar:

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De naam van de band is gewoon Fields, toch? Maar inderdaad, dat laatste vroeg ik me ook al af. Je zou het label van dat singletje moeten zien (de credits) om te weten of er netjes rechten zijn afgedragen.

Het blijft een opmerkelijk geval, vooral ook omdat het liedje volgens mij nergens een echte hit is geweest. Bij het grote publiek is het onbekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de opname van Fields staat Field vermeld als componist. Dit was de artiestennaam van Andy Stansfield, oprichter van Rare Bird en Fields. Op de label van de single van Jane Birkin staat P(ierre). Bachelet als componist. Lijkt op een gevalletje "lenen" door de laatste. Dit nummer kwam immers later uit. Opvallend is dan wel weer dat de single is uitgebracht op het Desk & Field label. Het was overigens een reclameplaatje bij Black & White whiskey.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.