Spring naar bijdragen

stan haag op de tv


hans knot

Aanbevolen berichten

Ik ben momenteel bezig met de voorbereiding van een lang artikel in de serie muziek, media en andere herinneringen en dit keer het jaar 1965. Ondermeer komt het volgende erin voor. Wie heeft dit programma ooit gezien en zo ja vertel er eens iets meer over

Zo kwam ik ook nog een knipsel tegen waarin de opnamen werden aangekondigd van een nieuw televisieprogramma, dat op 31 maart 1965 gemaakt zou worden in het tot NTS-studio herbouwde Bellevue in Amsterdam en die verzorgd zal worden door medewerkers van de KRO: ‘De KRO begint dan namelijk met de opnamen van een reeks vakantieprogramma's die gepresenteerd zullen worden door Stan Haag. De serie krijgt de naam ‘Vakantie op zicht’, amusementsprogramma's, waarin diverse vakantielanden zoals Spanje, Italië, Joegoslavië en Oostenrijk belicht zullen worden. Stan Haag geeft onder andere tips, hoe overal te komen met de verschillende ons ter beschikking staande vervoersmiddelen. In mei komt de eerste uitzending op de televisie. De teksten zijn van Stan Haag en Casper de Groot, tevens de samensteller van het programma.’

groet Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank voor je reactie maar het is helaas niet de antwoord op mijn vraag. Ik heb vanuit mijn werk op de universiteit zowel als mijn schrijven over historische radio zeer regelmatig contact met Beeld en Geluid. Het gaat mij er meer om in mijn vraagstelling of iemand uit de groep het ooit gezien heeft en wat zijn/haar persoonlijke herinnering eraan is

groet Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vader, 28 jaar in 1965, kan zich dit programma niet meer herinneren.

Wel dat Haag in het algemeen met enige regelmaat op TV te zien was in die tijd.

Gezien de inhoudsopgave van het enigste bewaarde materiaal van dit programma misschien ook niet zo verwonderlijk.

Het ziet er minstens zo spannend uit als een aflevering van RTL4's Camping life wat er ondanks de inbreng van Marc Jacobs ook niet beter op wordt.

Niels

21-05-1965

a. Rijers met auto's en autobus in haarspeldbochten 55" b.

Rijers van autoslaaptrein 15"

c. Zeilen, kanoën en vissen in stroomvernellingen in

Oostenrijk en alpinisme 89"

d. Shots van kloosters en kerken, watersport, dansen en

waterskiën 2'21"

e. Kabelbaan, shots van watersportcentra 48"

f. Div. dorpsshots met folklore en dansgroep 63"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lijkt me ook niet het type programma waaraan je na 47 jaar nog levendige herinneringen bewaart.

Ik heb het al eens eerder gemeld: in dit programma, http://player.omroep.nl/?aflID=8537655 , zie je na ruim 7 minuten een interviewfragment van Mies Bouwman met Stan Haag uit 1962.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6432
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    streampie
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.