Geplaatst 18 juli 201213 jr. Wat ontzettend leuk om hier te lezen dat het jinglepakket The Power van TM nog steeds zo populair is. Bij het scannen van materiaal kwam ik nog een remix tegen uit 1995 van een jingle uit dit pakket. Via een ander forum heb ik de Veronica-versie al een keer aangeboden, maar hij was ooit bedoeld voor het programma Rinkel de Kinkel van Jeroen van Inkel (de remix). Die versie was ik lange tijd kwijt, maar ik heb hem weer gevonden. Beide varianten staan achter elkaar: VOO - Rinkel De Kinkel - Power Remix.mp3 Leuk detail over de componist van de jingle. Het pakket is uitgebracht onder de supervisie van wijlen Tom Merriman, maar ik heb pas recent gehoord dat niet hij, maar bassist Gerald Stockton het origineel van de jingle zou hebben gecomponeerd en gearrangeerd. Of het ook echt zo is, weet ik niet. Stockton (geboren in Zuid Afrika) is pas in 1979 naar de VS gekomen om muziek te studeren. De bladmuziek van The Power dateert van eerder. Groet, Ger
Geplaatst 18 juli 201213 jr. Gerald heeft in ieder geval een aantal korte ID's uit het Merriman-NOS-pakket van 1991 (met het Metropole-Orkest) geschreven. Hans H.
Geplaatst 18 juli 201213 jr. Complimenten voor deze remix. Eigenlijk de beste die ik ooit heb gehoord. Dit http://snd.sc/NNMRRc is "cut 7" in een aantal resings. Groeten Simon
Geplaatst 19 juli 201213 jr. Auteur @ Hans Ook een mooi pakket. Ik ben een groot fan van het Metropole Orkest. Sommige van die lange tunes uit het NOS-pakket blijven dagen in je hoofd hangen. Dat geldt ook voor: "De Avondspits houdt je op de hoogte............Avondspits". Dat is er volgens mij één van Gerald Stockton. @ Simon Dank je voor het compliment. Het was destijds een leuke remix om te maken. Leuk om al die verschillende resings te horen. In het Duits klinkt ie ook grappig: Power - Radio Donau Eins.mp3 Groet, Ger
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.