Geplaatst 20 juli 201213 jr. Komende zondag eindigt de Tour de France 2012 en vanaf dan is op Radio 1 niet langer de overbekende Tourflits jingle te horen. In de loop der jaren zijn er zoveel verschillende versies van gemaakt (inclusief versies die nooit zijn uitgezonden), dat ik benieuwd was hoe die 174 bpm tot z'n recht zouden komen in een nieuwe electronische setting. Dat houdt de oude compositie van Martin Achterberg uit 1980 heel goed vol. Tourflits 2012 @ 174 bpm.mp3 Aan het origineel zijn 7 extra lagen instrumenten toegevoegd. Het trompetje aan het begin dat van een library LP komt is ingekort. Groet, Ger
Geplaatst 20 juli 201213 jr. Is het definitief gedaan met de Tourflits-jingle na zondag? Geen terugkeer meer volgend jaar? Vond de verkorte versie al zo "verknipt" klinken. Ik miste toch Radio Tour wel een beetje. De tune was er dan nog wel. Maar om dan met een totaal non-sport item door te gaan, klopte ook niet helemaal. Helaas en erg jammer.
Geplaatst 20 juli 201213 jr. Auteur Is het definitief gedaan met de Tourflits-jingle na zondag? Geen terugkeer meer volgend jaar? Vond de verkorte versie al zo "verknipt" klinken. Ik miste toch Radio Tour wel een beetje. De tune was er dan nog wel. Maar om dan met een totaal non-sport item door te gaan, klopte ook niet helemaal. Helaas en erg jammer. Hi Rrrricky, Ik bedoelde niet dat de jingle verdwijnt, maar dat deze dit jaar niet meer is te horen als de Tour zondag eindigt. Het in zo'n instituut dat ie vast volgend jaar weer te horen is. Ik ben het met je eens dat de nieuwe opzet op Radio 1 anders is dat het oude Radio Tour de France. Toch vind ik het nog steeds leuk om te luisteren. Groet, Ger
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.