Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

RTL Radio

Featured Replies

Geplaatst

Ik ben op zoek naar informatie over RTL Radio uit de jaren 90.

• 1 mei 1991 - RTL 4 Radio start. Kan hier niets van terugvinden, staat op wikipedia.
  • 1 mei 1992 - RTL Radio
  • 1993 - RTL Rock Radio
  • 1993 - Happy RTL
  • 8 augustus 1994 - Wederom RTL Rock Radio
  • 30 september 1995 - Einde van RTL Radio.

Ik zoek de data in 1993. Iemand die het weet? En hoe zit hety met RTL 4 Radio? Nooit van gehoord, heeft deze zender echt bestaan?

Geplaatst

Hier dan wat krantenberichten uit die tijd. Ik heb ze even vluchtig doorgelezen en het lijkt er op dat ze 1 mei 1991 zijn begonnen met RTL4 radio, maar dat dit meer testuitzendingen zijn. De echte start lijkt een jaar later te zijn (als RTL Radio) maar lees de berichten wel even door want kan het verkeerd hebben geinterpreteerd.

2 mei 1992: Stompzinnig geklets willen we vermijden NvhN - "RTL Radio ging gisteren voor het eerst de kabel op"

18 april 1992: Makers RTL radio: je moet het horen

25 juni 1991: Testuitzendingen RTL4 radio

19 maart 1991: Radiostation RTL4 in mei van start

20 feb. 1991: RTL4 ook op de radio

Geplaatst

Jazeker heeft RTL Radio bestaan. Het was een soort van Sky Radio-achtige zender. Ik weet dat ik daar heel veel muziek van heb opgenomen omdat ze de platen helemaal draaiden en dat dus makkelijk kon monteren. Was idd in de zomer van 1991 dat ik veel opnam daarvan. Dus ik weet dat het bestaan heeft maar meer weet ik er ook niet van.

Geplaatst

@micha in 1991 dan wel onder de naam RTL4 radio als ik het goed lees uit de oude kranten.

Aanvulling:

krant van 3 aug 1994: http://www.archiefleeuwardercourant.nl/vw/article.do?id=NVHN-19940803-AE0002009 deze week RTL Radio -> RTL Rock radio. / "Station bestaat sinds 1 mei 1992"

Aanvulling2:

http://leiden.courant.nu/index.php?datering=07-03-1992&p=11&krant=LD Hier staat dat men 1 juli 1991 begon.

en deze wil ik niemand onthouden: http://leiden.courant.nu/index.php?datering=16-04-1992&p=15&krant=LC RTL Radio: Mi Amigo in een nieuw jasje.

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.