Geplaatst 21 november 201213 jr. Op de valreep, vlak voor het slapen gaan nog twee afleveringen van Tijd voor Toen. Allereerst die van 25 oktober 1987: KRO 1987.10.25 1500-1600Tijd voor Toen - Tom Blomberg Dan nog een tweede , die van KRO 1987.11.15 1500-1600Tijd voor Toen - Tom Blomberg Wederom met dank aan Vincent voor het digitaal maken van de cassettes Jan-Fré
Geplaatst 21 november 201213 jr. Hai Jan-Fré, Als 'Tijd voor toen' tot je favoriete radioprogramma's behoort, dan zou je ook gecharmeerd moeten zijn geweest van 'Jaargenoten'. Volgens mij heeft 'Jaargenoten', gepresenteerd door Frits Spits op de vrijdagochtend, een jaar ongeveer gelopen van eind 1984 tot eind november 1985. Dat was het moment dat de NOS vrijwel al haar zendtijd op Hilversum 3 moest afstaan aan de publieke omroep. Vreemd genoeg is er in al die jaren nog nooit een 'Jaargenoten' aangeboden. Of zou het toch vooral te maken hebben met het tijdstip van uitzenden? Op vrijdagochtend ben je aan het werk, of naar school. Ik weet nog dat ik tijdens de les vaak stiekem zat te luisteren, omdat ik wilde weten welke platen er gedraaid werden. Frits draaide ook regelmatig onbekend fraai Nederlandstalig materiaal. Het was een mooi programma, dat door de wijze van presenteren van Frits, zoals alleen hij dat kan, altijd net dat extra vleugje nostalgie mee kreeg. Greetz, Everton
Geplaatst 22 november 201213 jr. Vreemd genoeg is er in al die jaren nog nooit een 'Jaargenoten' aangeboden. Ik heb in het verleden wel eens de laatste uitzending aangeboden. Als ik komend weekend tijd heb zal ik hem opzoeken. Vincent
Geplaatst 22 november 201213 jr. Mee eens Everton, ik luisterde ook vaak, vooral in de zomer van '85, toen ik eindexamen had gedaan en al vanaf 1 juni vrij was. Inderdaad mooie muziek, veel onbekend Nederlandstalig, volgens mij zaten er in de laatste maanden ook weleens telefoongesprekken met de makers in. Edwin
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.