Geplaatst 12 december 201212 jr. Gisteren ontving ik van Mediafire een bericht dat er een claim was ingediend bij hen door 20th Century Fox vanwege radio-opnamen van mij op Mediafire. De links staan bij Offshore-radio.de. Ik heb een tegenclaim ingediend, maar vraag me af waar dit allemaal toe leidt. De bewuste items heb ik voor alle zekerheid maar even 'private' gemaakt. Het leek me zinvol iedereen te laten weten dat er door allerlei 'rechthebbenden' of zij die menen dat te zijn, wordt meegekeken naar wat er gebeurt op sites als Mediafire e.d. Overigens is de claim niet onderbouwd met specifieke voorbeelden van schendingen van auteursrechten. Maar toch... Theo
Geplaatst 12 december 201212 jr. Gisteren ontving ik van Mediafire een bericht dat er een claim was ingediend bij hen door 20th Century Fox vanwege radio-opnamen van mij op Mediafire. De links staan bij Offshore-radio.de. Ik heb een tegenclaim ingediend, maar vraag me af waar dit allemaal toe leidt. De bewuste items heb ik voor alle zekerheid maar even 'private' gemaakt. Het leek me zinvol iedereen te laten weten dat er door allerlei 'rechthebbenden' of zij die menen dat te zijn, wordt meegekeken naar wat er gebeurt op sites als Mediafire e.d. Overigens is de claim niet onderbouwd met specifieke voorbeelden van schendingen van auteursrechten. Maar toch... Theo Heb enige maanden terug een soortgelijks bericht gehad maar dan over bestanden die op 4shared stonden. vr gr Jan
Geplaatst 12 december 201212 jr. Is een algemeen berichten ze steekproefgewijs en automatisch,. Mediafire is gratis door de reclame die ze verkopen, dus de kosten voor auteurs rechten zijn gedekt. Mocht er iets echt aan de "hand" zijn dan verwijdert mediafire alleen het bestand voor de zekerheid, maar wil je het perse online laten staan voor een ieder die het wil downloaden hoef je alleen de bestandsnaam te veranderen en het staat weer online.
Geplaatst 13 december 201212 jr. Huh? Wat heeft dat met elkaar te maken? Dat het gebruik van Mediafire gratis is, betekend toch niet dat voor het aangebodene auteursrechten zijn betaald?
Geplaatst 13 december 201212 jr. Nee, daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Mediafire is gewoon een commercieel bedrijf dat geld verdient door advertentieruimte te verkopen. Dat heeft niets met auteursrechten te maken. Paul
Geplaatst 13 december 201212 jr. Dat het gebruik van Mediafire gratis is, betekend toch niet dat voor het aangebodene auteursrechten zijn betaald? Nee natuurlijk niet, er worden helemaal geen auteursrechten betaald door Mediafire. Wel zijn de div Cyberlockers iets voorzichtiger geworden met bestanden (voor de vorm?) sinds het aanpakken van MegaUpload ( Kim Dotcom) door o.a. de FBI. Robin
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.