Spring naar bijdragen

BBC-R 6 : A Year In The Life Th Beatles 1962


melle

Aanbevolen berichten

Eerder uitgezonden op BBC-R2; 3 okt 2012;

A Year In The Life: Beatles '62 narrates the pivotal breakthrough year for the newly mop-topped Liverpool beat combo via the recollections of those who knew and worked alongside them in 1962.

An oral history narrated by Liverpool contemporary Roger McGough, A Year In The Life recounts a familiar tale via the less-familiar recollections of those who were vital to The Beatles development in 1962.

The programme will range from their unsuccessful January 1st audition for Decca records through to the recording and release of their breakthrough hit 'Love Me Do'.

A Year In the Life will also reflect upon their crowning in the Merseybeat newspaper as the leading Liverpool group, their first radio broadcasts at the BBC's Manchester studios, the death of original bassist Stu Sutcliffe, their return to Hamburg's Star Club, & the ousting of drummer Pete Best.

Contributors include Bill Harry(the editor of Merseybeat), Klaus Voorman (their close friend from Hamburg & the artist responsible for Revolver's striking sleeve) Pete Best (their original drummer) Joe Brown & Mike Berry (who shared bills with the group shortly before their national fame) Andy White (the studio session drummer who played on 'Love Me Do') & publicist Tony Calder (who promoted their first single).

27-12-2012 Episode 1 (30 min.) : http://www.mediafire.com/?4ceuh661ew88o7q

28-12-2012 Episode 2 (30 min.) : http://www.mediafire.com/?473y214hzf3zm1a

Gr, Melle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Melle,

Dank voor deze prachtige BBC docu. Ik ben wel geen ultieme Beatle fan maar voor een docu van de BBC maak ik altijd tijd vrij.

De "liefde en vakmanschap" druipt er weer vanaf, dat kan niet anders.

En voor andere niet prof radio makers hier, goed luisteren hoe zo iets moet en ook kan!

Nogmaals dank Melle.

Juul

PS hoe neem je dat op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een hele goeie vraag van je Juul.

Ik neem dit op via het softwareprogramma "Radio Downloader" die voor iedereen vrij op internet te downloaden is, zoals bijvoorbeeld via de website: http://www.nerdoftheherd.com/tools/radiodld/

Via dit programma kun je alle BBC-programma's die via de i-player van de BBC beschikbaar zijn gesteld, downloaden. Dat is vaak tot 1 week na uitzending.

Ik zoek regelmatig bij het onderwerp "documentaries' om zo mooie documentaires, zoals deze van The Beatles te kunnen downloaden. Ook de wekelijkse radioshows als de The Official Chart..., Sounds of The 60's en Pick Of The Pops haal ik via dit softwareprogramma binnen.

Een mooi programma dus, wat ik iedereen op dit forum van harte kan aanbevelen.

Mochten er nog vragen zijn over de werking van het programma, dan wil ik deze graag via dit forum beantwoorden.

Gr,

Melle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6416
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Don Canary Kaz
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.