Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radio London (Den Haag)

Featured Replies

Geplaatst

Hallo allemaal,

Rond 1976-77 zond in Den Haag e.o. de zender Radio London uit. De basis was op de Laakkade.

Zondagmiddag was een verzoekplatenprogramma. Mijn neef belde altijd voor verzoekjes, die ze vervolgens niet hadden en dan ging hij zelf op z'n fietsje de nummers brengen :-)

Ik heb twee keer een verzoekplaat aangevraagd; van de ene ben ik de tape kwijt en de andere is helemaal niet opgenomen...

Je voelt 'm al aankomen: iemand hier bekend? Het betreft de periode tussen augustus en december 1976 want een van de twee verzoekjes was Looking out for # 1 van BTO dat toen in de hitparade stond.

Alvast bedankt voor de moeite.

Geplaatst

Rond 1976-77 zond in Den Haag e.o. de zender Radio London uit.

Was dat niet het radiostation van een aantal QSO stations (Drie meter) uit Den Haag ( STR, Ufo, London ect...) en had de latere zendercoördinator van Hilversum 3/Radio Drie FM Paul van der Lugt er ook niet iets mee te maken, of vergis ik mij nou?

Luisterde er wel eens naar als er weer eens wat aan de hand was met Radio Mi Amigo/Radio Caroline want ze hadden altijd het laatste (zee)zender nieuws in een speciaal programma item.

Robin

Geplaatst

Was dat niet het radiostation van een aantal QSO stations (Drie meter) uit Den Haag ( STR, Ufo, London ect...) en had de latere zendercoördinator van Hilversum 3/Radio Drie FM Paul van der Lugt er ook niet iets mee te maken, of vergis ik mij nou?

Luisterde er wel eens naar als er weer eens wat aan de hand was met Radio Mi Amigo/Radio Caroline want ze hadden altijd het laatste (zee)zender nieuws in een speciaal programma item.

Robin

Paul vd Lugt klinkt mij niet onbekend, maar ik was geen regelmatige luisteraar. Alleen naar de zondagmiddag. Alleen toen het verzoek gedraaid werd voor alle leden van de societeit de Plank zat ik daar en konden we London niet ontvangen. De dj (Gerard van der Zee, kan dat?) noemde zeker 30 namen op van de mensen die allemaal in de Plank zaten. Helaas hebben we het nooit gehoord. De plaat weet ik ook niet meer. Zal wel iets van Led Zeppelin zijn geweest...

Als iemand deze opname heeft (lastig want ik heb geen datum, maar het is eind 76, begin 77) zou dat goud zijn.

Overigens ook wel ff makkelijk als je weet hoe ik heet want anders kun je lang zoeken. Jan Vrolijk dus.

• 4 months later...
Geplaatst

Paul vd Lugt klinkt mij niet onbekend, maar ik was geen regelmatige luisteraar.

Een promo van Radio London Den Haag gevonden en inderdaad was Paul van der Lugt bij het radiostation betrokken.

http://www1.zippyshare.com/v/2429359/file.html

Robin

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.