Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

De Top 40 uitzending van 29 maart 1991

Featured Replies

Geplaatst

Terug naar 1991 deze keer, de Top 40 uitzending van 29 maart. De lijst werd op die dag in de avond uitgezonden, tussen 19 en 22 uur. Reden hiervoor was de uitzending van de Top 100 Aller Tijden, het was Goede Vrijdag dus Pasen viel op hetzelfde moment als dit jaar.

Raymond Van het Groenewoud stond nog steeds op de eerste plaats met Liefde Voor Muziek. Do The Bartman van The Simpsons op 2 de de Grease Mega Mix maakte de Top 3 vol. Twee sterke stijgers en twee mooie platen vlak daar achter. Joyride van Roxette steeg van 9 naar 4 en Unfinished Sympathy van Massive ging van 16 naar 6.

Daarnaast nog uitstekende platen van Seal, Stef Bos en KLF in de Top 10. Ook The Simple Minds deden het goed, The Clash had een ijzersterke hit en de klapper van de week vind ik nog steeds één van de mooiste platen ooit, Losing My Religion van REM op 20.

Het was me even ontgaan dat The Stones ook nog steeds mee deden begin jaren 90, maar Highwire is een heerlijk nummer. Nieuw op 21. Knockin’ Boots van Candyman blijft ook leuk, hoewel stevig aan het zakken toen. Wel weer de langst genoteerde plaat die week. Zelfs Paul Haenen vonden we terug in de lijst als Buster Fonteyn. Met Do The Bartman de gimmick van de week, dacht ik zo.

Maar liefst acht Nederlandstalige platen in de lijst, een respectabel aantal. Met de Bee Gees en The Rolling Stones waren er twee overlevers uit de sixties aanwezig, blijft knap als je zolang meekunt in de actualiteit.

De presentatie was in handen van Erik de Zwart, halverwege kwam Rob Stenders hem daarbij helpen. Gedigitaliseerd door Vincent, dit zijn de links:

1900-2030: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FGFGDPZI4WLT.mp3

2030-2200: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YIUJV6MWI6BN.mp3

Fijne paasdagen allemaal, terwijl de sneeuw hier weer uit de lucht dwarrelt…

Evert

• 1 year later...
  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
Geplaatst

Henk en Evert!

Wat super! Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou je m nog een keer willen uploaden?

Ik kreeg geen updates van het forum, dus ben 10 dagen te laat :(

Alvast heel erg bedankt!!

bewerkt door danielvanbreda

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.