Spring naar bijdragen

t' Gooi


Juul

Aanbevolen berichten

Als geboren en getogen Hilversummer -, t' Gooi dus, volg ik nog wel het nieuws uit wat m'n geboorteplaats was en ook waar ik tot 2006 gewerkt heb. En waar m'n weinige familie nog woont.

Maar al lang heb ik de behoefte niet meer om er te wonen. Tegenwoordig wordt t' Gooi bevolkt met zoals ik dat wel eens noem "plastic people". Veel bekende Nederlanders die er met veel "poeh-ha" neer gestreken zijn.

ik noem een Gordon, die in het begin z'n (te) grote auto voor de AH in Laren op de stoep zette en het vreemd vond dat iemand er iets van zei..............En zo zijn er nog veel meer. Mijn zus woont al sinds 1960 in Laren en is blij dat ze in het rustige deel woont. Bij veel import Laarders heet een broodjes zaak "traiteur" en daar gaan ze dan ook vaak heen met hun Range Rover midden op de stoep geparkeerd!

Enfin, een lang verhaal om jullie uit te leggen dat ik het wel een beetje gehad heb met t' Gooi na al die jaren. De Veluwe is ook mooi, veel bos net als in t' Gooi.

Maar toch lees ik wel vaak een lokaal krantje op Internet ook al omdat er soms aardige verhalen instaan. Ook over muziek en soms hun oorsprong. Zo las ik vorige week het verhaal, ik kende het al, over de "Holiday Rap".

Ik kende het al omdat dj Sven plugger was en of nog is. En ook hoe Mick Jagger zich een tijdje vestigde in Hilversum toen hij in Wisseloord opnam.

http://www.dichtbij.nl/t-gooi/home/t-gooi.aspx

Dit alles doet mij denken aan het stukje uit de G&E van 17 sept 1964.

9av38x.jpg

Veel lees plezier en een mooie en vooral droge Pinkster,

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken Hilversum alleen van de werk plekken,

Viturkerk toren in 2003 2004, onze lieve vrouwe kerk 2005, Hill house appartementen 2005 , reparaties aan de voormalige kerk toren van de St. Josef kerk, daarna 1,5 jaar in Amsterdam gewerkt, in 2006 weer op de vitus tot eind 2010, met een klusje op de noorder begraaf plaats voor een Dudok stijl graf monument. In Laren hebben we een raam vervangen in de St. Jans kerk, niet mijn slag mensen daar. Wel altijd mooie dingen gemaakt en lol gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.