Spring naar bijdragen

Internetoldiesstations, hoeveel luisteraars?


Gast

Aanbevolen berichten

Zo maar even 1 malig geteld via Shoutcast, for what its worth:

Radio Caroline 343

Radio 192 Norderney 94

RNI Garry Stevens UK 27

Britain Radio Easy L 8

Radio 19 Belgie 16

Extra Gold NL 36

Extra Gold BE 14

Radio Minerva BE 157 < geprofileerd als ouderenstation easy listening met 2 fm frequenties>

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opvallend is dat de nummers 1tm3 erg actief zijn op het gebied van leden/donateurs werven.

Levert dus niet louter geld op maar ook een goede schare luisteraars.

Caroline en 192 heb ik vaker bekeken op aantallen via Shoutcast, deze aantallen zie je feitelijk altijd , ook in die verhouding tot elkaar.

Dekt Shoutcast 100% de aantallen of een bepaald deel?

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opvallend is dat de nummers 1tm3 erg actief zijn op het gebied van leden/donateurs werven.

Levert dus niet louter geld op maar ook een goede schare luisteraars.

Caroline en 192 heb ik vaker bekeken op aantallen via Shoutcast, deze aantallen zie je feitelijk altijd , ook in die verhouding tot elkaar.

Dekt Shoutcast 100% de aantallen of een bepaald deel?

Paul de Haan.

Een deel, meerdere stations hebben meer streams via webplayers, I-tunes, mobiele apps etc. Extra Gold NL ook. De cijfers fluctueren ook nogal op de momenten dat je 'meet'. Zaterdagmiddag bijv. geeft een ander beeld.

Ook de zaterdagochtend (net even gecheckt ...)

Extra Gold NL 49/52

192 Radio 64/66

Radio 19 (BE) 26/28

Big L (UK) 21/23

Laser Radio 13/13

ABTT 7/7

Caroline (UK) 126/127

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaar ook mijn toevoeging "for what its worth".

Dan hebben we ook nog de minder bekende NL Radio Caroline met twee formats teweten oldies en album rock. Ziehier http://www.radiocaroline.nl/ en http://www.radiocaroline.nl/

259 Album rock 76 via Shoutcast

319 Oldies 127 via Shoutcast

Operator Philip schreef hierover: In het begin ( 2008 - 2009 ) toen wij net op 320 streamden hadden we een piek van 1300 luisteraars totaal op onze servers.

Er hingen toen veel streamrippers aan.

Het lijkt leuk als je succes hebt maar het huren van servers met voldoende bandbreedte was financieel toen ( 2009 ) een beetje kostbaar Toch snel een 190 euro in de maand . Tegenwoordig huur je al een kale server voor 39 - 48 euro in de maand. Destijds 2009 was dat nog bijna 200 euro.

Tot 400 luisteraars is het leuk dan kan je het met een breedbandserver behappen. Tot voor kort gingen wij daar 10 -15 % over heen, in het weekend. Nu hangen we tegen de 400 aan. Ik denk dat dit komt doordat Sky radio zijn format heeft aangepast.

Als je op de shoutcast.com site "Breskens" in typt dan heb je bijna alle streamen bij elkaar. Ook de Duitse relais.

Binnen kort wordt de muziek op 259 uitgebreid. Overdag gaan de scherpe kantjes er wat af maar er blijf toch een redelijke Up tempo over.

Blijf luisteren

Philip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah juist. Ergens vorig jaar luisterde ik 's ochtends naar het nachtelijke programma van een 'alternatief' webradiostation uit Los Angeles. Na een minuut of vijf zei de deejay van dienst: 'I'd like to welcome a listener from The Netherlands.' Dat zal ik dan wel geweest zijn. Wel een mooie manier om je luisteraars bij de uitzending te betrekken.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas geeft dit nooit een volledig waarheidsgetrouw beeld, en wel om de volgende reden : het werkt op IP's.

Dit geeft maar één ding weer op locatie x wordt geluisterd via IP nr..... niets minder en niets meer.

Webplayers, I-tunes, mobiele apps is 1 Ip = 1 modem = 1 gezin of 1 bedrijf. Hoeveel luisteren er in het bedrijf ?

Hoeveel luisteren er via icecast ?

Hoeveel via Windows streaming ?

Enkel shoutcast geeft zijn geheimen weer en dan nog er zijn tools die je toelaten die kunstmatig op te krikken. Ik heb op het bedrijf zelf een shoutcastserver draaien; wees gerust je kunt dat perfect manipuleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.