Spring naar bijdragen

27-06-1989 - Radio 819


Vincent

Aanbevolen berichten

Middag Expres of Middag van de hits? Ik heb, net als alle andere opnamen van 819, de gegevens van cassette overgenomen. Als iemand de juiste naam van het programma weet, gooi het dan even 'in de groep'.

Please login or register to see this link.

Tot zover 'project 819'. Dit was de laatste opname. Dank aan Wim voor het beschikbaar stellen van de cassettes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag Expres of Middag van de hits? Ik heb, net als alle andere opnamen van 819, de gegevens van cassette overgenomen. Als iemand de juiste naam van het programma weet, gooi het dan even 'in de groep'.

Please login or register to see this link.

Tot zover 'project 819'. Dit was de laatste opname. Dank aan Wim voor het beschikbaar stellen van de cassettes.

Jan Veldkamp? Ik dacht dat hij al lang afscheid van de Ross had genomen na de mastbreuk.

Met dank aan de opnemer Wim, zo blijft er toch nog een goed klankbeeld over van Nederlands laatste zeezender, 15 jaar na aug 74.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hulde aan 'opnemer' Wim en 'bewerker' Vincent voor deze serie opnamen van Radio 558 en Radio 819.

Na de mastbreuk op de Ross was het signaal dat vanaf het schip kwam een schim van wat het daarvoor was. in Groningen was het station nauwelijks te ontvangen. Ik was dus rond 1988 afgehaakt en had uit deze periode dan ook nauwelijks opnamen. Door deze mooie serie downloads is ook dit tijdperk in mijn collectie aardig op peil gekomen. En daar ben ik blij mee. Nogmaals "reuzeveel dank", zoals Ds Toornvliet het al zei op Capital Radio in 1970.

Jan-Fré

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radio 558 en Radio 819 mag je als één zender zien. Voor de start van 558 werd er al getest op 819 kHz onder deze naam. Uiteindelijk ging het station onder de naam Radio 558 van start op 558 kHz. Maar vanaf het begin werd al aangegeven dat het station naar 819 zou verhuizen. Dat gebeurde ook op 5 november 1988 en de naam veranderde mee met de frequentie. Maar het station bleef dezelfde.

Het leuke van zo'n serie cassettes als deze is dat je gelijk zaken kan controleren en aanvullen. Twee voorbeelden:

Overzicht van medewerkers en programma's: http://www.radiopedia.nl/wiki/Radio_558

Overzicht van de Satellietschijven: http://www.radiopedia.nl/wiki/Lijst_van_satellietschijven_(Radio_558)

Nu nog iemand die de geschiedenis wil beschijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel graag gedaan heren, en natuurlijk ook mijn dank aan Vincent voor het digitaliseren! Vandaag hebben we de cassettes omgeruild, het volgende project komt er aan!

Veel plezier,

Wim


Trouwens, als ik het mij goed herinder was Jan Veldkamp niet aan boord, maar deed hij bandprogramma's.

Wim

Bandprogramma's , dat idee had ik al, voor korte tijd.

Hoe ziet het volgende project er uit Wim/

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat we maar afwisselend een dagje Caroline en een dagje Monique gaan doen. Alhoewel, die Caroline cassettes zijn we heel erg lekker om te luisteren! Vanmiddag een compleet programma van vier uur opgenomen (en geluisterd). Upload loopt inmiddels. Wordt vervolgt in een ander (nieuw) draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom hier morgen op terug Paul, vanavond even wat foto's maken!

Groet,

Wim

Paul,

Tot begin 1985 werden de opnamen gemaakt op een hele oude sony radio cassetterecorder. Je weet wel zo'n klein ding van 30 bij 20 centimeter. Vanaf begin 1985 op een Samsung radio cassetterecorder met dubbel cassettedeck (zie foto). Ik gebruikte geen externe antennes, of raamantennes. Indertijd was ik een jaar of 15, en al m'n zakgeld ging op aan het kopen van cassettes om opnamen te maken. Als er dan nog wat overbleef kocht ik oude bandjes van Veronica, Noordzee en Mi Amigo. Het was dus een kwestie van de goede plek in huis vinden en de radio draaien voor de zo best mogelijke ontvangst. Best wel amateuristisch dus... Mijn interesse voor de zeezenders is ontstaan omdat mijn moeder altijd naar Veronica en Noordzee luisterde. Toen ze moesten stoppen was ik pas 6 jaar, maar ik kan me nog heel goed herinneren dat ik het laatste uur van Veronica hoorde, en daarna dat van Noordzee.... Hoe dan ook opnamen tot 1985 met de oude transistor, en daarna met de Samsung. Hier zijn dus ook de al geplaatste opnamen van 558-819 en Laser op gemaakt.

,

Veel plezier verder met de opnamen, natuurlijk ook met dank aan VincentPlease login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk, das leuk om te zien die foto's. Dan valt me toch op dat de ontvangst daar in HWijk zo goed was, een verklaring zou kunnen zijn dat je aan de waterkant van HWijk zat, dus niet te ver in de bosrijke omgeving, daar valt de ontvangst sen bergafwaarts.

Onlangs was ik in Zoutelande in Zeeland, aan zee dus, en de diverse UK zenders komen daar prima prima binnen op een gewone transistor, echter zodra je de kust verlaat en verder landinwaarts daan merkje dat de signalen snel aan sterkte in boeten.

Bedankt voor de uitleg en de opnames.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6419
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Petorie
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.