Spring naar bijdragen

Dab radio's


hans558

Aanbevolen berichten

De DAB radio die ik als wekker gebruikte blijft helaas heel stil nu omdat die geen dab+ kan ontvangen. Ik had hem destijds gekocht om vooral in mijn slaapkamer Radio 6 en 5 te kunnen ontvangen. Ik ben wat aan het rondkijken om een nieuwe klok of wekker radio te kopen maar uiteraard wel met dab+ Ik was o.a. bij Mediamarkt en Saturn maar ik vind het idioot dat ze nog steeds alleen fm en/of am erop verkopen. Bij mediamarkt zag ich uberhaupt maar 1 dab radio van een onduidelijk merk staan. Op de Conrad site staan er maar liefst 135....

En de electronicawinkels maar klagen over de omzet. Zouden ze het niet doorhebben dat dab+ de nieuwe norm is/wordt ?

Hans Marijs

ik heb dan ook maar een Pure bij conrad gekocht

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/351595/Pure-Siesta-Mi-Series-II-DAB-radio-Wekkerradio-DAB-FM-Zwart/?ref=category&rt=category&rb=1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grote publiek heeft niets met DAB, digitale radio of wat dan ook.

Het levert niets op, zoals wel bij flatscreens en digitale TV.

Geluid is niet beter, de extra stations zijn kleine niche zenders voor liefhebers als jij.

Dus de Mediamarkten van deze wereld gaan echt geen voorraad DAB+ radioos inslaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou toch eerder meteen voor zoiets kiezen:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/351597/-Wekkerradio-DAB-FM-Zwart

Kun je via de iPod meteen naar je eigen muziek, Spotify en internetradio luisteren.

Paul

Hij fungeert alleen als wekker in mijn slaapkamer. Maar zoiets is ook prachtig..

Hans Marijs


Het grote publiek heeft niets met DAB, digitale radio of wat dan ook.

Het levert niets op, zoals wel bij flatscreens en digitale TV.

Geluid is niet beter, de extra stations zijn kleine niche zenders voor liefhebers als jij.

Dus de Mediamarkten van deze wereld gaan echt geen voorraad DAB+ radioos inslaan.

Het ging me juist om zenders die niet op FM uitzonden ( zoals Radio 6) , maar ze zullen er waarschijnlijk niet genoeg aan verdienen ja

Hans Marijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er in hun nieuwe auto straks een DAB-radio is ingebouwd, gaat het grote publiek vast wel om. En dat er dan ook ruimte is voor niche-zenders, dat lijkt me alleen maar een voordeel. Hoe minder eenheidsworst, hoe beter.

Heb je hem trouwens al in huis, Hans? Hoe is de geluidskwaliteit? Het blijft tenslotte maar een klein kastje.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er in hun nieuwe auto straks een DAB-radio is ingebouwd, gaat het grote publiek vast wel om. En dat er dan ook ruimte is voor niche-zenders, dat lijkt me alleen maar een voordeel. Hoe minder eenheidsworst, hoe beter.

Heb je hem trouwens al in huis, Hans? Hoe is de geluidskwaliteit? Het blijft tenslotte maar een klein kastje.

Paul

Ik heb hem nog niet. Pas gisteren besteld. Zodra ik hem heb zal ik mijn ervaringen delen.

groet

Hans Marijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ha mooi. Ik ben benieuwd!

Paul

Ik heb de dab+/FM wekkerradio inmiddels in gebruik. Instellen van zenders e.d. gaat makkelijk.

Het geluid valt me alleen tegen. Ik wist dat het mono was maar het klinkt nogal blikkerig.

Ik betaalde er ruim 55 euro voor en dat merk ik dan ook. Ik stelde niet zoveel eisen en heb ook een sangean portable en die klinkt veeeel beter, maar die is dan ook stukken duurder

Hans Marijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de dab+/FM wekkerradio inmiddels in gebruik. Instellen van zenders e.d. gaat makkelijk.

Het geluid valt me alleen tegen. Ik wist dat het mono was maar het klinkt nogal blikkerig.

Ik betaalde er ruim 55 euro voor en dat merk ik dan ook. Ik stelde niet zoveel eisen en heb ook een sangean portable en die klinkt veeeel beter, maar die is dan ook stukken duurder

Hans Marijs

Maar je behoort nu wel tot het selectieve gezelschap dat naar BG radio kan luisteren! Gefeliciteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je behoort nu wel tot het selectieve gezelschap dat naar BG radio kan luisteren! Gefeliciteerd.

Er zitten iets meer zenders op als alleen maar BG Radio.

Enne het zou me niets verbazen als BG Radio er wordt opgezet om gewoon aan de eisen te voldoen.

Was er in het verleden niet iemand die dat probeerde met vogel geluiden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6405
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    arie3000
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.