Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Cable One jingles; opener NOS Hobbyscoop

Featured Replies

Geplaatst

Beste radiovrienden,

In 1988 maakte ik voor het NOS Radioprogramma Hobbyscoop een reportage over de proefuitzendingen van Cable One, het eerste commerciële radiostation in Nederland. In de radiostudio op de Oude Havenweg in Hilversum kopieerde ik ook wat Cable One jingles om te gebruiken in de NOS uitzending; we openden er op 06 januari 1988 het programma mee (met dank aan Hans G. Jansen die wel van een grap hield).

Via deze link vind je het pakketje bij elkaar: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LHQ87L4LKPW3.zip

Voor de liefhebbers!

Vriendelijke radiogroet,

Bert Klaver

Geplaatst

Dag Bert,

Ik zal de link ook naar Lidy doorsturen.

Voor de "buitenstaanders', Lidy was de producer en ook dochter van de "baas" van Hobbyscoop Ben Dingerdis.

Juul

Geplaatst
  • Auteur

Bert, leuk die opener. Is het betreffende item ook bewaard gebleven?

Hi Vincent,

Ik denk het wel, maar moet even zoeken. Als ik me niet vergis had ik het interview toen met directeur Ad Ossendrijver.

Groet, Bert

Dag Bert,

Ik zal de link ook naar Lidy doorsturen.

Voor de "buitenstaanders', Lidy was de producer en ook dochter van de "baas" van Hobbyscoop Ben Dingerdis.

Juul

Hi Juul,

Leuk je op dit platform te treffen; lang geleden al weer.

Wellicht weet Lidy zich ook nog te herinneren dat er na de uitzending reactie uit de NOS Radio -top kwam 'of het nou nodig was om reclame te maken voor een commerciele concurrent van de publieke omroep'.

groet, Bert

p.s. wil je me het E-mail adres van Lidy rechtstreeks mailen

• 1 month later...
Geplaatst
  • Auteur

Bert, leuk die opener. Is het betreffende item ook bewaard gebleven?

Beste Vincent (en andere radioliefhebbers),

Ik heb het item uit de Hobbyscoop- uitzending (woensdag 6 januari 1988) gevonden; je vindt het op http://www62.zippyshare.com/v/54565136/file.html

Direct na het nieuwsbulletin openden we met een Cable One jingle; dat viel toen niet zo goed bij de leiding van de NOS radio ;-)

mvg. Bert

Geplaatst

Beste Vincent (en andere radioliefhebbers),

Ik heb het item uit de Hobbyscoop- uitzending (woensdag 6 januari 1988) gevonden; je vindt het op http://www62.zippyshare.com/v/54565136/file.html

Direct na het nieuwsbulletin openden we met een Cable One jingle; dat viel toen niet zo goed bij de leiding van de NOS radio ;-)

mvg. Bert

Sorry Bert,

Helemaal vergeten het adres van Lidy te mailen.

Maar ik heb je rechtstreekse adres niet. Mij kun je mailen op: infoAPESATAARTnorderney.nl

Of via dit forum.

Juul

Juul

• 6 years later...
Geplaatst

Beste Bert, ik ontdek nu pas je bericht over Cable One.

Ik was in die tijd één van de technici bij Cable One en verzamel zoveel mogelijk materiaal van die mooie tijd op linktips.nl/cableone
Helaas zijn de linkjes niet meer geldig maar ik zou het geweldig vinden om de genoemde items alsnog te mogen downloaden, zou je mij daarmee willen helpen?
Mvgr, Henk van Bruggen

bewerkt door Henk Zelf

• 1 month later...
Geplaatst
  • Auteur

Ha Henk, 

Ik log zo nu en dan in op Radiotrefpunt.nl, en zie nu pas je vraag.

Mail me even jouw contactgegevens dan zorg ik voor kopieën uit mijn archief van de 'Cable One - opener' van Hobbyscoop, het item zelf en de jingles die ik toen in kopieerde (in mijn herinnering na een uitzending van Tom Mulder). 

Mvg. Bert Klaver

bertklaver@gmail.com

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.