Spring naar bijdragen

Cable One jingles; opener NOS Hobbyscoop


bertklaver

Aanbevolen berichten

Beste radiovrienden,

In 1988 maakte ik voor het NOS Radioprogramma Hobbyscoop een reportage over de proefuitzendingen van Cable One, het eerste commerciële radiostation in Nederland. In de radiostudio op de Oude Havenweg in Hilversum kopieerde ik ook wat Cable One jingles om te gebruiken in de NOS uitzending; we openden er op 06 januari 1988 het programma mee (met dank aan Hans G. Jansen die wel van een grap hield).

Via deze link vind je het pakketje bij elkaar: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LHQ87L4LKPW3.zip

Voor de liefhebbers!

Vriendelijke radiogroet,

Bert Klaver

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bert, leuk die opener. Is het betreffende item ook bewaard gebleven?

Hi Vincent,

Ik denk het wel, maar moet even zoeken. Als ik me niet vergis had ik het interview toen met directeur Ad Ossendrijver.

Groet, Bert


Dag Bert,

Ik zal de link ook naar Lidy doorsturen.

Voor de "buitenstaanders', Lidy was de producer en ook dochter van de "baas" van Hobbyscoop Ben Dingerdis.

Juul

Hi Juul,

Leuk je op dit platform te treffen; lang geleden al weer.

Wellicht weet Lidy zich ook nog te herinneren dat er na de uitzending reactie uit de NOS Radio -top kwam 'of het nou nodig was om reclame te maken voor een commerciele concurrent van de publieke omroep'.

groet, Bert

p.s. wil je me het E-mail adres van Lidy rechtstreeks mailen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Bert, leuk die opener. Is het betreffende item ook bewaard gebleven?

Beste Vincent (en andere radioliefhebbers),

Ik heb het item uit de Hobbyscoop- uitzending (woensdag 6 januari 1988) gevonden; je vindt het op http://www62.zippyshare.com/v/54565136/file.html

Direct na het nieuwsbulletin openden we met een Cable One jingle; dat viel toen niet zo goed bij de leiding van de NOS radio ;-)

mvg. Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Vincent (en andere radioliefhebbers),

Ik heb het item uit de Hobbyscoop- uitzending (woensdag 6 januari 1988) gevonden; je vindt het op http://www62.zippyshare.com/v/54565136/file.html

Direct na het nieuwsbulletin openden we met een Cable One jingle; dat viel toen niet zo goed bij de leiding van de NOS radio ;-)

mvg. Bert

Sorry Bert,

Helemaal vergeten het adres van Lidy te mailen.

Maar ik heb je rechtstreekse adres niet. Mij kun je mailen op: infoAPESATAARTnorderney.nl

Of via dit forum.

Juul

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...

Beste Bert, ik ontdek nu pas je bericht over Cable One.

Ik was in die tijd één van de technici bij Cable One en verzamel zoveel mogelijk materiaal van die mooie tijd op Please login or register to see this link.
Helaas zijn de linkjes niet meer geldig maar ik zou het geweldig vinden om de genoemde items alsnog te mogen downloaden, zou je mij daarmee willen helpen?
Mvgr, Henk van Bruggen

 

bewerkt door Henk Zelf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ha Henk, 

 

Ik log zo nu en dan in op Radiotrefpunt.nl, en zie nu pas je vraag.

Mail me even jouw contactgegevens dan zorg ik voor kopieën uit mijn archief van de 'Cable One - opener' van Hobbyscoop, het item zelf en de jingles die ik toen in kopieerde (in mijn herinnering na een uitzending van Tom Mulder). 

 

Mvg. Bert Klaver

bertklaver@gmail.com

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.