Spring naar bijdragen

Zendamateur zijn is ook een hobby van me.


Pd4sam

Aanbevolen berichten

Net als bijna iedere zendamateur ben ik begonnen op de 27 MC.
Vroeger was dat alleen op de AM en 40 kanalen en 5 watt. En de begin jaren 80 toen mocht men legaal op 22 kanalen FM, en een half watt.
Ik heb sinds najaar 2001 mijn N licentie gehaald. Ik heb toen gekozen voor een eigen callsign PD4SAM. "SAM" staat voor 1 van mijn katten die ik heb gehad.


Het meest ben ik actief op de 2meter band (144 146 Mhz) en op 70 centimeter (430 440 Mhz) Ik luister ook heel veel naar de kortegolf. Ik doe dat met mijn ontvanger van yaesu de frg 100

De antenne's waar ik mee werk zijn 2 van diamond. Hij zijn de de X30 en de X50 en beide op een hoogte boven de nok van het dak.

Sinds 7 december 2006 zijn de mogelijkheden voor de Novice amateurs uitgebreid. Er is een stukje HF bij gekomen waar mij mogen werken. het betreft de 10, 20 en 40 meterband met een totaal vermogen van 25 watt PEP. Ik ben nu ook druk bezig verbindingen te maken op de HF banden, en dat is weer een verrijking op onze hobby.

Foto van mijn hobbyruimte
 

804bdb4017e40b210b8de39729686daf.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Rob,

 

Zendamateur, met licentie, is ook een hobby van mij. Al sinds m'n jeugdjaren.  M'n roepletters na examen kreeg ik in 1975.

Ik ben niet zo erg actief, veel verhuisd. Ik mag op alle banden met groot vermogen. Ik ben sinds een jaar op een stek waar ik een antenne voor 2 en 70 heb. Niet hoog maar ik kan werken. HF luisteren doe ik met een R70 die ik zo "omgebouwd" heb dat ie computer gestuurd is. (Als ik dat wil ).

 

Mijn 2 set is een ICOM 245 met remote control en een FT790 voor 70.

 

Voor de rest ben ik een echte zelfbouwer maar daar is de laatste 20 jaar weinig van gekomen. Veel Veronica en TROS is daar de reden van.

 

Leuk om nog een zendamateur tegen te komen hier.

 

Groet en 73's zoals wij zendamateurs zeggen,

 

Juul - PE0GJG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Juul,

 

Ik ben altijd wel geboeid geweest in radio communicatie en ben wel blij met wat ik nu heb staan. 

Door omstandigheden zit ik in de WAO en heb dus geen geld voor dure spullen.

Gelukkig is er veel gebruikte setjes te koop. Ik heb een Kenwood TS-680S voor HF en een Kenwood TS-790E voor 2 en 70. Ik heb al veel leuke verbindingen gemaakt met mijn Hy End Fed antenne. De mooiste zijn Nieuw Zeeland en de Falkland Eilanden.

 

73'

PD4SAM uit QTH Dordrecht.   :shy:  

 

 

3ffea150fcdfc994089f1bc4af632bf5.jpg

 

6e1edf30e4e5b9c9a7d07fc6b89ee8b7.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.