Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Poster - Motown story

Featured Replies

Geplaatst

Enige jaren geleden heb ik bij de buren al eens m'n Poster serie 'De Motown Story" ter beschikking geteld. Een paar weken geleden kreeg ik de vraag van een forum lid of ik bij gelegenheid de serie weer eens wilde uploaden.

Het koste me zo'n 3 uur, ik heb nl geen snelle verbinding. Gewoon een koperdraad van KPN. En het is toch al gauw 700Mb.

Het was de herhaling vanaf 20 juli 1996.  (de oorspronkelijke serie zonden we uit in 1994 ). Behalve een knip over een kwis die we in 1994 deden is de 6-delige serie hetzelfde.

We deden dat samen met een Amerikaanse dj en natuurlijk collega Daniel Dekker. Technisch werd ie in elkaar gezet door toen technicus Herman Dales. ( Herman doet tegenwoordig de muziek op NPO radio 1 )

Het was erg veel knip en mix werk met 4 Telefunken M15 recorders weet ik nog. Want de interviews kwamen uit America en er zat overal muziek onder en dat moest Herman allemaal "gelijk" leggen. En dat zonder computer !

Het echte radio vakwerk heren en dames!

Wel grappig om te horen dat ook nog mee werkte oud TROS collega Charley Moolhuizen. ( Ik mocht hem het radio vak leren toen ).

Nu werkt Charley als "Operations manager"  bij SKY-Veronica en........tot m'n verbazing was hij de vertegenwoordiger van SKY-Veronica tijdens de rechtszitting afgelopen februari.  We stonden toen tegenover elkaar.

Maar inmiddels heb ik weer goed kontakt met hem.

Enfin, hier is de complete Motown serie in 6 delen, rechtstreeks van de masters.

©Juul - TROS radio

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-7DBDKUAXNCFQ.zip 

En hier is de opname bon bestemd voor de band in dit geval deel 6. We namen het op in TROS radiostudio 1. De banden gaan samen met deze bon naar de "opslag bewaar plaats" in het video centrum, totdat ze naar de uitzendstudio gaan om te worden uitgezonden.

Je kunt zien dat de "technicus van dienst" Herman Dales was. En dat we 4 uur nodig hadden om dit deel op te nemen.

Tussen 09.00 en 13.00 uur.  op woensdag 9 december 1994. Dus bijna 20 !! jaar geleden al weer.

ook kun je de master bandnummers zien en de relevante gegevens voor de technicus die in de eindcontrole van Radio 3 de banden moest starten en evt. kan gaan faden zodat het uitkomt tot de STER.

Hier zijn de draaiboeken, soms worden ze "scripts" genoemd. ( ©Juul Geleick )

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-THICYMSNLTCK.zip

Op deze manier gebeurd het al lang niet meer, allemaal computers hé?

2we9i11.jpg

post-3161-0-26836800-1411821554_thumb.jp

Geplaatst

Dit wordt genieten.

Rustig de Motown Sound over je heen laten komen.

Tegenwoordig een muziek genre dat nauwelijks nog op de radio wordt gehoord. Spijtig.

Pierre

Addicted To Music

Geplaatst
  • Auteur

Dit wordt genieten.

Rustig de Motown Sound over je heen laten komen.

Tegenwoordig een muziek genre dat nauwelijks nog op de radio wordt gehoord. Spijtig.

Pierre

Addicted To Music

Pierre,

Ik geniet van al jou Veronica opnamen die je via Vincent ter beschikking stelt.  Dank daarvoor.

Geplaatst

Het is zeker wederzijds Juul.

Ik heb een zeer grote waardering voor de bijdragen van jou op dit forum.

Dit mag eens sterk onderstreept worden.

Dank ook aan al die anderen die bijdragen tot het succes van dit Internet Radiocafé.

Pierre

Addicted To Music

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.