Geplaatst 29 september 201411 jr. Ik weet het nog goed. Op de bruiloft van Boudewijn de Groot zei hij, "heb je nou al een poster met Ernst Jansz gemaakt?". "Nee zei ik, volgens mij heeft ie er helemaal geen zin om ook over z'n Doe Maar tijd te praten." "Wacht maar, ik praat wel met hem", zei Boudewijn. Ernst was er nl. ook. En zo kwam er uiteindelijk een afspraak met Ernst bij hem thuis in Neerkant. Dat was 14 november 1995. Er was cake en ik sloot m'n mini disc aan en we hebben de hele dag zitten praten. En ja, ook over de Doe Maar tijd. Toen was dat volstrekt uniek tegenwoordig gaat het wat makkelijker maar wij bij Poster waren toch wel de eerste om het er over te hebben. Het zou nog ruim een jaar duren voordat we het "muzikale profiel" in 3 delen van Ernst zouden uitzenden. Dat was in februari 1997. Maar ja het koste heel wat werk om het interview te monteren. Ik deed dat trouwens op m'n MD recorder, gewoon "hard" en op een frame nauwkeurig. Na afloop maakte ik er een paar CD's van voor intern gebruik en natuurlijk voor Ernst. En ook bij deze Poster hoorde natuurlijk weer een opname-uitzendbon. Technicus Jack de Vries, met wie ik ook de laatste jaren alle Posters maakte zette er aantekeningen op inzake bijvoorbeeld de processing. apart daarvan schreef ik nog een memo tbv de technicus van dienst in de ECK ( EindControleKamer ). Het is hier onder te zien. Als ik de draaiboeken weer eens lees zie ik hoe nauwkeurig we werkten in die tijd. Dat had ik begin jaren 80 geleerd van de beroemde docu maker Bob Uschi . Alles: ©Juul Geleick Alles is hier te downloaden. Veel luister plezier en alleen voor huiskamer gebruik ivm copyrights. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-8AIUCNP8RACH.zip
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.