Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

AFN- Frankfurt program schedule 14-20 juli 1974

Featured Replies

Geplaatst

Dank je voor die schema's, Juul. Ik woonde begin jaren zeventig in de buurt van Den Haag en helaas kon ik AFN in die jaren zelf niet ontvangen. Of beter gezegd, wellicht dat 's avonds laat op de middengolf wel wat te horen was, maar ik kan me niet herinneren dat ik het signaal als jongen van 15, 16 ooit opgepikt heb. Dat kwam pas jaren later, toen ik in Utrecht kwam te wonen en AFN Soesterberg ontdekte.

Des te leuker om te zien hoe het programmaschema er toen uitzag. Het valt me op dat de uitzending van de 'American top 40' in die jaren maar een uur duurde, Kennelijk werd toen niet het complete programma van drie uur uitgezonden. Dat is nieuw voor mij.

Paul

Geplaatst
  • Auteur

Ja, erg aardig die gegevens.

Als je nu naar namen zoekt op Internet dan zie je opmerkelijke zaken. Zo is programmaleider Robert Harlan al lang overleden in, ik meen Florida. Was zo'n vreselijk aardige man die wat station i.d.'s inlas met die hele lage stem.

En ook de technische man bij AFN, Frank Mortensen is al heel lang geleden overleden. Hij is altijd in Duitsland blijven wonen. Vond het maar machtig interessant zo'n zender op een schip.......

Hier een foto van 8 mrt 73. vlnr. Ad, Klaas (Tom) en de baas van de tent, programmaleider AFN   Robert Harlan.

En van die AFN jongens en meisjes hebben wij geleerd om overal in ons gebouw Veronica te laten horen.  Deden ze daar ook, overal, ook in de toilet, maar dan AFN natuurlijk............

Foto: © Juul-Stichting Norderney

post-3161-0-27445500-1414355415_thumb.jp

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.