Spring naar bijdragen

mp 3tjes van 1966


Aanbevolen berichten

Ik ben weer voornemens om 1966 compleet te maken. Is er eigenlijk iemand die in het bezit is van tiplijstjes uit de periode 1965 tot en met 8 juli 1967? Aan de hand van deze lijstjes probeer ik de nummers die het niet gehaald hebben in Nederland te achterhalen. Ik kijk naar de plaatjes die per week nieuw binnenkomen en bepaal aan de hand van de top 40 wat wel of niet een hit wordt. Mocht een bepaald nummer in de tipparade hebben gestaan en ik heb het niet in mijn bezit, dan post ik dat hier onder deze topic. Voor mij kan dan de topic mp3's 1965 afgesloten worden, want dat jaar is passé op één nummer na dan: Cloda Rogers met Johnny Come Home. Dat blijft voor mij een raadsel, nergens te vinden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is misschien om dat je de naam verkeerd schrijft.

Het is Clodagh Rodgers,zou het kunnen dat dit de b kant is van Wanting You?

Dirk

Ik heb inderdaad gelezen dat het op dezelfde single als Wanting you staat. Maar een b-kant in de tipparade zetten? Het blijft voor mij één van de grootste vragen op het gebied van de tipparade 1965 en ik kon er om die reden dan ook niets van maken. Als er tenminste een youtube-gadget van was geweest, dan kun je snel even een mp3tje maken. Maar het nummer moet op de een of andere manier er zijn geweest, want anders was het in de uitzending van de tipparade ook niet te horen zijn geweest....werkelijk al van alles geprobeerd, maar nog steeds niet kunnen achterhalen. Op één nummer na heb ik alles van 1965 wel kunnen vinden in een enkel geval met hulp van de medelezers alhier :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tipparade van 15-1-1966 is intussen geplaatst en daar ben ik blij om. Ik zat er al op te wachten. Maar goed beter laat dan nooit zeg ik altijd maar. En dan komen er een aantal nummers binnen, waarvan ik geen fatsoenlijke opname kan vinden.

 

Het gaat om:

Johnny Rivers - Under your spell again (kon ik alleen maar een live versie van vinden in slechte geluidskwaliteit)

Unit 4+2 - You've got to be cruel to be kind (heel slecht geluid, een goeie mogelijkheid bleek geblokt, dus kon ik ook niet krijgen)

T-Bones - No matter what shape (ook hele slechte geluidskwaliteit)

 

Als er iemand is, die mij deze nummers in een betere geluidskwaliteit kan bezorgen, houd ik me aanbevolen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je hier misschien iets aan?

 

Het nummer stond ook op een van de twee Goud van Out-elpees uit begin jaren zeventig. Daar ken ik het van.

 

Je hoort een beetje het 'gespetter' van het vinyl, maar dat is wel zo sfeervol, vind ik.

 

De tracks van Unit 4+2 en T-Bones zijn trouwens in perfecte 320 kpbs kwaliteit te beluisteren via Spotify, maar ja, dat schijnt nogal een no-go area te zijn voor mp3-verzamelaars.

 

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Intussen is er van alle kanten gereageerd op mijn verzoekjes, waarvoor hartelijk dank. Ik heb nu alle drie nummers in een kwaliteit, dat ik er goed naar kan luisteren. Zoals het moest klinken medio de sixties. Maar es kijken wat er volgende week weer voor verrassingen bij zitten, maar het kan ook best weer een paar weken zijn dat er geen probleemnummers binnenkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet handig dan van al die reageerders dat even in eerste instantie hier kenbaar te maken? Waarom?

Dan hoeven diverse andere mensen geen moeite meer te doen.

Als ik mijzelf neem, ik moet dan weer een externe schijf aan sluiten enz.

Opzoeken en comprimeren en dan uploaden.....en dan hoeft het niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6416
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Don Canary Kaz
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.