Spring naar bijdragen

Mi Amigo 106.8 FM / 2015-08-01


Peter Vrakking

Aanbevolen berichten

gaat lekker zo , peter , bedankt weer,
ben benieuwd of je 27 -7 ook nog opnames hebt kunnen maken 
want ,savonds lag de stream er uit volgens bart serlee , 
en hij had die avond uren graag willen hebben , 
ik ook trouwens , lol. 
keep up the good work , peter , en grtz uit delft  van kor.:shy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kor

Dan hoop ik als de stream er uit lag, Bart in de UK wat FM opnames kon maken

Of iemand anders van de engeltalige anoraks

Dit jaar was er terug een groepje van 3 mensen die de dagen van uitzending opnamen

2 Vlamingen die aan de west-vlaamse kust wonen en 1 Nederlander namelijk Peter

En nog iemand stond me bij als back-up voor de laatste dag als 4de man

Dit omdat ik een bericht kreeg de laatste dag snachts van mijn provider dat ik wegens limiet overschrijding op low vermogen zou gezet worden, grrr dacht ik toen ik het verschenen venster van Telenet met de waarschuwing moest lezen en bevestigen. 2 keer kreeg ik het, dus ook toen ik de limiet overschreed

Het was in de GR groep snel een mail versturen om hulp als ik limiet overschrijder zou gestraft worden, haha

Ik vind nog altijd dat een provider die beweerd dat er onbepaalde downloadlimiet is dan niet met een sterretje moet werken dat dan waarschuwd......

Waarschijnlijk zijn ze braver of verstandiger geworden bij de provider want ik kon blijven opnemen

Ofwel werd ik met rust gelaten omdat de internet autosnelweg minder drukker was wegens vakanties, aan strand liggen luieren enzzz...

Voor zover ik zag werd deze keer met de venster verschijningen niet mijn stream gestopt, wat vroeger wel gebeurde en dan was het balen. de 1e waarschuwing venster moest je ja klikken en dan pas kon je weer verder opnemen

Als dat venster niet direct zichtbaar was of het een tijd duurde voor je dat zag dan was het van nondejuse bende ************  en ja je programma was om zeep voor uren

Het is nu alsof ze dat niet meer doen, zoja dan zijn ze eindelijk verstandiger geworden

In een bericht dat ik ergens las zou ik bij Low toch kunnen streamen, ik weet niet of dit zo is en veranderd is tegenover vroeger wat toen niet kon

De Mi Amigo RSL files heb ik dan toch nog de laatste dag kunnen opnemen

En de volgende dag had ik een nieuwe download maand, start terug verbruik op nul, dus okido

Nu even dit

Het probleem is de tijd om het te knippen en teksten te voorzien van al de lange  files of soms gebroken files enzzz..

Dan de stream problemen o.a bij Mi-Amigo en ook de overschakeling naar Radio Six uit Glasgow

Eigenlijk moet je alles herbeluisteren, ook bloody hell was te horen o.a als er iets fout ging

Ikzelf ben blij dat Peter de tijd vind om te knippen o.a en dan mooi het hier en elders bij GR op de server beschikbaar te stellen. Tijd Tijd ....

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben benieuwd of er buiten dat groepje dat ik vermeld er nog mensen waren die opnames maakten!?

Het groepje en andeeren hoopt heimelijk en wacht op Peter om al het gestream netjes in stukken te hakken

Ondanks dat ik opnam, download ik alles van Peter , dit bespaard me een hoop tijd dat geknip

Kor, Je zou eens moeten weten wat er achter de schermen ten huize gebeurde bij al die jongens

Niet aanwezig zijn o.a en toch de computer laten draaien en in Belgie aan de kust bleven de jongens opnemen ondanks onweders, donder en bliksem. Toch waar ik woon

Ik dacht toch wat uren lang, waarmee ben ik bezig, schakel ik ze nou uit of niet, je blijft ook langer op en je kan dan ook nog de slaap niet vattten.

Als mijn 2 draaiende computers getroffen werden dan zat ik met grote problemen

en jawel 2 keer standby op mi amigo want soms loopt er ook wel eens wat fout met zo'n computer

Het zware onweder ................

Golden Radio Vlaanderen afdeling alhier voor een tijdje finitoe (agelopen)  en schade, een bom tijd en werk voor herstellingen. De kans zat erin!

Ik heb me na al die jaren toch voorgenomen om bij zwaar onweder toch eens alles uit te schakelen

Dan maar hopen dat iemand op een andere plaats het opneemt dan!

Ik heb voor de tijd dat ik kon luisteren me redelijk vermaakt met de Mi Amigo uitzendingen, hoe het ook klonk of soms overstuurd klonk. Die RSL uitzendingen vanaf het lichtschip de LV 18 In Harwich deden me denken aan de zeezenders!

Ik ben eigenlijk benieuwd of de engelse luisteraars of de Mi Amigo crew opnames,

recordings maakten van de FM band zelf??

Vriendelijke' groeten,  Jean-Pierre

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pracht verhaal ,jean -pierre,en hoop inderdaad met je mee , dat er wat meer los gaat komen , hoewel er gelukkig al meer is dan vorig jaar ,vooral is peter nu de main man hier , 
bedankt trouwens voor wat uit je verhaal blijkt jij ook veel opneemt en doet , 
heb zelf ook wat cassette opnames gemaakt terwijl ik op holliday was bij mn, broer in dovercourt ,,waar de ontvanst perfect was  , op slechts 1 mijl vanaf de lv 18 . 
maar alleen het digitaliseren en posten heb ik nog geen kaas van gegeten , maar dat komt nog wel ,dan 
we houden het in de gaten, en ik  ben ook met jou, benieuwd of er nog meer opnames beschikbaar komen 
vanuit de harwich kant 
misschien dat we eens wat op hun site er over kunnen vragen . 
tot een andere keer en grtz van kor .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kor

 

Leuk dat je daar een, broer hebt wonen

Persoonlijk heb ik na stopzetting van onze visserijactiviteiten (van mijn 15e tot mijn 44ste ) , gaan werken voor eerst de staats ferries zeg maar en  vanuit Oostende op Dover, daarna werd helaas op Ramsgate gevaren.                 Een tijd na de stopzetting van de Belgische overheids Ferries de RMT, dan met de Fast Catamaran Ferries van Hollyman, later Hoverspeed af en toe meegevaren als inspringer vanuit 1 van de walploegen.

Mooie tijd voor mij en tussenin ook 1 jaar bij de Engelse ferrie van Sally als bootsman met Belgisch personeel voor het restaurant, catering o.a en dan de matrozen met een bootsman. Het machinepersoneel, de commandant en luitenanten waren Engelsen, Ieren of Zuidafrikaans. Ik was gelukkig reserve bootsman en dus veel aan wal en thuis. Eigenlijk weinig Dover zelf gezien buiten de haven. En eigenlijk had ik een zeer gevarieeerde job en een eigen walploeg die eigenlijk vrienden werden. Mooie tijd.

Bij de Sally Ferrie moest ik als bootsman soms aan het roer staan als wachtsman bij de commandant.

Hij en de luitenanten luisterden toen altijd naar radio 10 Gold.

Als radioman vroegen ze dan af en toe het nederlands te vertalen

Toen bleek ook dat andere Engelse ferries ook naar Radio 10 Gold luisterden

De commandant noemde de Engelse radio crab  schit wegens het teveel aan blabla dus vertellen, gepraat.

Bleek dus dat de Engelsen dol waren op Radio 10 Gold

Ik minder en met mijn toch beperkter Engels, Radio 10 Gold djs hun gepraat vertalen begon ik het na een tijd toch minder leuk te vinden! Met een stuk van hun mentaliteit kon ik ook minder goed overweg .

Ze werkten bij de Sally Ferries men in ploegwerk van 8 uur

Zelf had ik als bootsman vaste uren. Het betekende bv dat ik daarna vrij had, dus niet moest werken en ik kon slapen. Het was 5 dagen aan boord weeken en 5 dagen thuis blijven.

Als iemand van de matrozen tijdens je vrije uren en slaap een misstap beging dan was je opeens de pineut,

mocht je opdraven bij de 1e luitenant en werd je verantwoordelijk gesteld want het waren jou mannen of man zei men dan tegen mij. Er kon ook een klacht komen. Veel ..tja niet mooie woorden

Toen achter mijn rug dit gebeurde en ik bij de manager moest komen opdraven, die het niet begreep dat hun hardste werker door de engelsen met de zonde werd overladen, wilde hij de shitpapieren in de vuilnisbak ingooien. Maar ik kan niet zei ie want de engelsen zijn de baas. Ik antwoorde dat ik de naam zou zeggen van wie de klacht indiende en ik direct nu mijn ontslag vroeg. Daar schrok hij van..Uiteindelijk heb ik nooit nog willen varen als bootsman en geen verantwoordelijk meer willen nnemen. Ik mocht wat weken gewoon thuisblijven, betaald, daarna toch weer gaan werken aan wal. En altijd mijn loon blijven behouden als bootsman! Gelukkig waren de manager en kaaiofficieren mijn steun !

Het einde van het korte verhaal is dat ik blij was om niet meer Radio 10 Gold hun gepraat te moeten vertalen in de brug. Toen de Sally ferrie na 1 jaar moest stoppen met haar samenwerking met Hoverspeed ferries omdat de Sally maatschappij grote schulden had,  was ik nog eens mee aan boord omdat er een groot probleem was , een tekort van 1 bemanningslid en dan mocht die ferrie niet uitvaren! Maar goed de 2e luitenant was opeens bevorderd tot de 1e (ie was een vriend van de 1e vorige)

Opeens kwam hij zijn verontschuldegingen aanbieden , ie had ingezien dat de klachten laster waren. Na vele maanden.

Veel had ik daar niet meer aan na al die miserie

Wel moet ik zeggen als men inzag dat men als officier een fout had gemaakt tegenover mij, en na geroep, ze achteraf wel echt hun gemeende verontschuldegingen aanboden. Maar ja als het kwaad enkele keren is geschied dan denk je toch...kijk heren toch liever eigen volk eerst, ook op werkgebied.

Helaas stopte ook Hoverspeed mijn echte werkgever de verbinding over zee met de UK. de Belgen konden opeens vanuit Belgie niet meer Dover of Ramsgate in de UK bereiken. Ik dacht toen, jongens toch op Mars met raketten en weet ik veel gaan vliegen. Money, money...maar we kunnen met geen boot meer overvaren !!

Met de stopzetting van de Sally Ferries zijn er dus ook een hoop Radio 10 Gold luisteraars verloren gegaan!

Kor. ik wens je het beste

Mi Amigo opnames dat komt wel in orde, toch de stream opnames

Och ja afgelopen zaterdag een test gedaan op mezelf in verband met mijn zeldzame ziekte.

Alleen met de auto gaan rijden naar Gent (80 a 90 km) en dan de vriend Walter Galle ten huize bezoeken in Dentergem

Die zeer verrast was dat ik zo'n eind alleen kon rijden opeens en opeens onaangekondigd aan zijn deur stond

Ik zag de brave man nog loeren of ik toch niet mijn vriend-chauffeur ergens aanwezig was

Aldaar kreeg ik van hem als geschenk het Radio Noordzee boek , gehandtekend voor mij op naam door Ferry Eden en Marc van Amstel. Mijn dag kon niet meer stuk ! De testrit was nu natuurlijk 100 percent goed verlopen, haha. En ik weet nu ook dat ik eindelijk weer de afstand kan rijden tot Walter om dan over te stappen en mee te rijden naar de komende radiodag.

Een oud zeerover mag zich door een rotziekte niet laten kielhalen !! haha

Wie weet zien we elkaar op de komende radiodag, zoja dan gaat het goed met ons beiden!

 

Vriendelijke groeten, Jean-Pierre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even wat verlaat antwoordje ,jean-pierre,
maar net zo goed gemeent hoor , en ja zeker wel leuk en ook wel handig om een broer in dovercourt te hebben wonen , vooral nu met de lv 18 daar ook zo dichtbij te hebben ,ha ha . 
beiden hebben we hoek harwich gevaren ,en m,n broer heeft toen in harwich een engels meisje leren kennen 
en is later met haar getrouwt, en zodoende ga ik graag nog regelmatig buurten daar,
zelf heb ik het in delft gevonden , zeg maar.
weer een leuk verhaal ook deze keer , en leuk te weten dat radio 10 ook zo populair bij de engelse mensen was 
en wat een ijzersterke uitspraak van je ook  , dat je je niet laat kielhalen , nee inderddaad , als ouwe zeerot zijnde is dat iets wat je absoluut niet wil ,toch .ha ha.
en de komende radio dag , lijkt mij ook wel leuk , en als er niets tussenkomt ben ik ook van de partij 
hartelijke groeten terug van hier en tot keybordens ,
kor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.