Spring naar bijdragen

Freewave 478


Juul

Aanbevolen berichten

Dat ik nogal een geschiedenis jongen ben mag genoegzaam bekend zijn.  Daarom is het wellicht zo leuk om tegenwoordig Freewave te lezen. Het staat vol met leuke en mooie artikelen over m'n jeugd. En de meeste tijd heb ik tegelijkertijd doorgebracht met Hans Knot, de schrijver van veel nostalgische stukken. Hans in Groningen en ik in t'Gooi - Hilversum.

Nu tref ik in de recente Freewave een alleraardigst stukje aan over de 3-weg stekker…………..

De 3-weg stekker? Ja, de jongelui hier, dat was een revolutionair stekkertje. Want dat was er nog niet in die jaren 50 en 60.  En enorm handig. De meeste huishoudens hadden er wel een paar. En erg leuk om over zo'n simpel ding een verhaal en de geschiedenis te lezen.

Maar er staan in de Freewave 478 nog veel meer interessante stukken. Althans dat vind ik.

En ik heb geen "aandelen" maar vind het elke keer weer een genot om met m'n ogen  dicht terug te gaan naar de tijd toen de wereld nog overzichtelijk was.  Heimwee dus.

Complimenten Hans.

Juul - 1947 Hilversum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vroegste herinneringen gaan terug naar eind jaren 50 van de vorige eeuw en toen waren de 3-weg stekkers er al. Ze werden bij ons veelvuldig gebruikt want wij woonden in een huis die in het begin van de 20ste eeuw gebouwd was en waarvan elke ruimte maar één stopcontact had. In de woonkamer zaten er wel 3 van die 3-weg stekkers op elkaar, zodat we 7 apparaten en lampen op één stopcontact konden aansluiten. Achteraf levensgevaarlijk.

gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.