Geplaatst 17 juni 20169 jr. Beste radiovrienden, ik ben momenteel naar de eerste avonduitzending aan 't luisteren van radio Mi Amigo (22 aug 1977) met Marc Jacobs. Het was volgens hem een zeer stormachtige avond. Wat ik me dan afvraag : hoe komt het dat bij zwaar stormweer de naald bleef liggen op de draaiende plaat ? Tijdens de uitzending vermeld hij dat het een "boeltje" is in de studio door het schudden van het schip ... er viel zelfs een grote luidspreker naar beneden in de studio ... en toch gaat de naald van de draaitafel niet uit de groef. Waren dit speciale draaitafels ? Ben eens benieuwd Trouwens, nog eens dank aan iedereen die deze oude programma's post op dit forum. Ikzelf ben bakker van beroep (radio-DJ als hobby) en luister iedere nacht naar deze programma's ... TOP !!! groeten, Danny
Geplaatst 17 juni 20169 jr. 5 uur geleden zei Danny Van Vlaanderen: Beste radiovrienden, ik ben momenteel naar de eerste avonduitzending aan 't luisteren van radio Mi Amigo (22 aug 1977) met Marc Jacobs. Het was volgens hem een zeer stormachtige avond. Wat ik me dan afvraag : hoe komt het dat bij zwaar stormweer de naald bleef liggen op de draaiende plaat ? Tijdens de uitzending vermeld hij dat het een "boeltje" is in de studio door het schudden van het schip ... er viel zelfs een grote luidspreker naar beneden in de studio ... en toch gaat de naald van de draaitafel niet uit de groef. Waren dit speciale draaitafels ? Ben eens benieuwd Trouwens, nog eens dank aan iedereen die deze oude programma's post op dit forum. Ikzelf ben bakker van beroep (radio-DJ als hobby) en luister iedere nacht naar deze programma's ... TOP !!! groeten, Danny Bij zware storm werd er vanaf cassette gedraaid. Gr.thijs
Geplaatst 17 juni 20169 jr. Die vraag kwelde mij vroeger ook toen ik naar RNI luisterde. Maar het blijkt allemaal wel mee te vallen, gek genoeg. Naalden springen uit de groef bij pulserende stoten. Maar op zee heb je die geleidelijke deining. Ondanks dat je soms behoorlijk heen en weer wiebelt ( dwarsliggen ) en soms flink scheef ligt blijft die naald er verrassend lang nog probleemloos de groef volgen...! Het gaat eerder janken.. Meestal werden er direct drive draaitafels gebruikt en wel 6 tot 7 gram aan naaldgewicht.. Dat dan weer wel grt Louis
Geplaatst 28 juni 20169 jr. Op 17-6-2016 om 03:06 zei Danny Van Vlaanderen: Wat ik me dan afvraag : hoe komt het dat bij zwaar stormweer de naald bleef liggen op de draaiende plaat ? Muntjes kunnen ook helpen, luister op 19 minuten. Radio Caroline 259 19750831 Michael Lloyd 19.00-20.11.mp3 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Robin
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.