Spring naar bijdragen

platendraaier


Danny Van Vlaanderen

Aanbevolen berichten

Beste radiovrienden,

 

ik ben momenteel naar de eerste avonduitzending aan 't luisteren van radio Mi Amigo (22 aug 1977) met Marc Jacobs. Het was volgens hem een zeer stormachtige avond.

Wat ik me dan afvraag : hoe komt het dat bij zwaar stormweer de naald bleef liggen op de draaiende plaat ?

Tijdens de uitzending vermeld hij dat het een "boeltje" is in de studio door het schudden van het schip ... er viel zelfs een grote luidspreker naar beneden in de studio ... en toch gaat de naald van de draaitafel niet uit de groef.

Waren dit speciale draaitafels ? 

 

Ben eens benieuwd :)

 

Trouwens, nog eens dank aan iedereen die deze oude programma's post op dit forum.

Ikzelf ben bakker van beroep (radio-DJ als hobby) en luister iedere nacht naar deze programma's ... TOP !!!

 

groeten,

Danny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Danny Van Vlaanderen:

Beste radiovrienden,

 

ik ben momenteel naar de eerste avonduitzending aan 't luisteren van radio Mi Amigo (22 aug 1977) met Marc Jacobs. Het was volgens hem een zeer stormachtige avond.

Wat ik me dan afvraag : hoe komt het dat bij zwaar stormweer de naald bleef liggen op de draaiende plaat ?

Tijdens de uitzending vermeld hij dat het een "boeltje" is in de studio door het schudden van het schip ... er viel zelfs een grote luidspreker naar beneden in de studio ... en toch gaat de naald van de draaitafel niet uit de groef.

Waren dit speciale draaitafels ? 

 

Ben eens benieuwd :)

 

Trouwens, nog eens dank aan iedereen die deze oude programma's post op dit forum.

Ikzelf ben bakker van beroep (radio-DJ als hobby) en luister iedere nacht naar deze programma's ... TOP !!!

 

groeten,

Danny

 

Bij zware storm werd er vanaf cassette gedraaid. Gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die vraag kwelde mij vroeger ook toen ik naar RNI luisterde.

Maar het blijkt allemaal wel mee te vallen, gek genoeg.

Naalden springen uit de groef bij pulserende stoten.

Maar op zee heb je die geleidelijke deining.

Ondanks dat je soms behoorlijk heen en weer wiebelt ( dwarsliggen ) en soms flink scheef ligt blijft die naald er verrassend lang nog probleemloos de groef volgen...!

Het gaat eerder janken..

Meestal werden er direct drive draaitafels gebruikt en wel 6 tot 7 gram aan naaldgewicht..

Dat dan weer wel ;)

 

grt Louis

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6409
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    wega51
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.