Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Platen uit de USA

Featured Replies

Geplaatst

Ik heb al eens geschreven dat we heel erg snel de nieuwe singles en LP's uit de USA kregen.

Onze directie had in NY een kennis die een bedrijf had in "van alles". ( typisch iets voor de Verweij's. )

Daar werkte een mevrouw die een keer over was uit de USA en ik maakte kennis met haar, ze was erg slim op het gebied van nieuwe releases.

Ik vond dat wel interessant en had op mij genomen als we lucht hadden gekregen van een speciale release  een Telex te sturen met daarin de vraag of ze in NY bij de platenbazen langs te gaan en die dan te bemachtigen. Zij stuurde ze dan per expresse op, we kregen ze 2 keer in de week en zo konden we de Billboard Top  100 erg actueel uitzenden. Maar ook speciale vragen beantwoordde zij en ging op zoek.

In ons archief heb ik nog veel correspondentie zitten met haar. Waarvan hier een voorbeeld uit april 1970.  Het ging over de Stones en Leon Russell.

©Stichting Norderney.

Reimer trading NY  USA april 1970kl.jpg

Geplaatst

Wat dat betreft is de wereld wel totaal veranderd. Aan de ene kant zie je de muziek industrie (lees dragermakers) nog steeds naar beneden gaan door de digitale downloads. Maar de andere kant van de medaile is dat je nu veel meer toegang hebt tot muziek en de muziekanten.

Zo koop ik rechtstreeks bij de artiesten (of hun platen maatschappij of vertegenwoordiger) hun nieuwste LPs al dan niet gesigneerd.

Voor diskjockeys is de wereld helemaal veranderd, ontdekten zij in het verleden de nieuwste muziek, wordt je tegenwoordig door de artiest zelf gemailt.

Zouden er nog platenpluggers zijn.....het was 5 jaar geleden nog wel druk in het cafe in Loosdrecht toen we een interview hadden met Jan van Veen.

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.