Geplaatst 24 januari 20178 jr. Is er iemand die opnames heeft van piratenzender Radio Leiden, rond 1975/1976? De zender was elke zondag van 10 tot 14 uur in de lucht op FM, vanaf wisselende locaties in Leiden. Programmamakers waren Jan van Leiden en Paul Plezier. Paul was tevens verantwoordelijk voor de zender. Radio Leiden zond zeer professioneel gemaakte reclames uit voor een aantal Leidse ondernemers, onder andere Café Napoleon aan de Steenstraat op een "bedje" van Root Beer Rag van Billy Joel. Ik hoop dat er nog iets van bewaard is gebleven.
Geplaatst 25 januari 20178 jr. Hé, da's leuk! Ik kende de mensen van Radio Leiden. Ze waren vaste gasten in de discotheek in Warmond waar ik in die tijd diskjockey was. Later heb ik met een paar van hen nog even samengewerkt bij andere radio- en tv-projecten, maar het contact is al vele jaren geleden verloren gegaan. Ik heb geen opnames, maar het is wellicht aardig om te weten dat die zondagse programma's veelal werden uitgezonden via een zender die was gemonteerd in een personenauto die door Leiden reed. Dat was natuurlijk moeilijk uitpeilen voor de Radiocontroledienst van de PTT. Na afloop van de uitzendingen kwamen de jongens van Radio Leiden dan naar de 'zondagmiddagborrel' in de discotheek. Piet.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.